• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurangtips centrala Sthlm

Grill var bra för två år sedan, men senast jag var där för ca. 6 månader sedan blev jag ganska besviken på maten, samt ljudnivån. (Kunde knappt höra vad min bror sa, som satt alldeles bredvid)
Får ta ett återbesök och ta reda på om det var en engångsförteelse!
 

ScubaKing

Audemars
91:an
Ringvägen 91

Stor stark 33 kronor.
Mat Ångbåtsbiff med frästa grönsaker 105 kr.

DSC_4412_2010-08-26_08-06-16_640x425.JPG
 

Obeedoobe

Friends of KS
Då mitt lokalsinne är helt åt pipan vet jag inte om kommande förslag är centralt belägna. Nybrogatan tvärs över hotell Mornington är trevligt. Ligger även en trevlig korvbod precis jämte hotellet. Zink var alltid värt ett besök när man besökte Sthlm. Är det igång igen efter branden?

Mvh
 

R0B

Panerai
Sist jag var i schtorschtan käkade jag på AGs, mycket bra! Inför nästa gång har jag bokat Rolfs Kök, tror det är samma ägare som AGs, så det bådar gott! :)
Försökte få bord på Lilla Ego, men det var tyvärr knökfullt. Någon som käkat där?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Sist jag var i schtorschtan käkade jag på AGs, mycket bra! Inför nästa gång har jag bokat Rolfs Kök, tror det är samma ägare som AGs, så det bådar gott! :)
Försökte få bord på Lilla Ego, men det var tyvärr knökfullt. Någon som käkat där?

Jag har käkat där, och som jag har nämnt i tråden 5 av 5 möjliga.
Rolfs kök är ett bra val. Gillar du tapas så föreslår jag Boqueria i Moodgallerian, stort och stökigt men tapasen är i toppklass.
Vällagad husmanskost hittar du på Tradition Tulegatan 10.
Vi ska ner till storstan efter jul och har bokat bord på Luzette verkar lovande.
 

R0B

Panerai
Jag har käkat där, och som jag har nämnt i tråden 5 av 5 möjliga.
Rolfs kök är ett bra val. Gillar du tapas så föreslår jag Boqueria i Moodgallerian, stort och stökigt men tapasen är i toppklass.
Vällagad husmanskost hittar du på Tradition Tulegatan 10.
Vi ska ner till storstan efter jul och har bokat bord på Luzette verkar lovande.
Matnyttig info, tackar! ;)
 

Niclas

Omega
Visst, en turistfälla, men en billig och mycket bra sådan...
-Att ta en pizza men några kalla öl på Al-fornos uteservering på Drottninggatan är ett måste en varm sommardag.
Kan sitta en god stund och spana på folk och jag slutar aldrig att förvånas vilken blandning av människor som flanerar i kungliga huvudsaken.
Det måste vara trendigt att vara trendig :)
 

ScubaKing

Audemars
Jag har käkat där, och som jag har nämnt i tråden 5 av 5 möjliga.
Rolfs kök är ett bra val. Gillar du tapas så föreslår jag Boqueria i Moodgallerian, stort och stökigt men tapasen är i toppklass.
Vällagad husmanskost hittar du på Tradition Tulegatan 10.
Vi ska ner till storstan efter jul och har bokat bord på Luzette verkar lovande.


Jag kan rekommendera Södergruvan på Bondegatan, stor stark och fläskplanka för 99 kronor. Vart bor ni annars då ni ska ner till staden?
 

almeyero

Panerai
Behöver lite hjälp! Tjejen fyller år så det vankas finmiddag i helgen och jag har slut på ideer.

Sharzad, Cafe Beirut, Tabbouli, Grill och Teheren Grill är ställen vi varit på som vi båda gillat och det är ungefär ett sånt sorts ställe som jag är intresserad av.

Är lite inne på grekiskt men hittar inte något bra så alla sorters tips välkomnas oavsett mat!

Hit me up!!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Halvårsfirande med flickvännen. Sista minuten bokning (läs, nu för ikväll) Vart bör vi gå? Helst ingen köttbar bara och inte allt för blodigt iom. att jag är student.

Några starka kandidater är,
- Nosh & Chow
- Miss voon
- Jamie´s Italian
- Niklas

Vart borde jag boka? Om det påverkar blir det sent, typ 8-9~ så gärna något omkring Stureplan så man kan ta en drink efter.
 

Hellebring

Cartier
Melt (http://www.meltbar.se/) är riktigt trevligt. Har varit där ett par gånger och blivit jättenöjd.
Deras egen beskrivning funkar bra :) "Föreställ dig en elegant atmosfär av djupröd sammet, kristallglas, levande ljus, rosor, lustfyllda begär och hjärtlig personal."
 

Tapiren

Cartier
Grill på drottninggatan. Jag tror att det fortfarande är bra, inte varit där på två år.
Tyvärr inte, åt där två gånger förra månaden, helt under isen. Trevlig men inte speciellt kunnig eller bra personal, men framförallt var maten under all kritik, båda gångerna. Andra besöket bjöd de på, så mina klagomål i samband med det första togs verkligen på allvar, jag blev väldigt väl bemött.

Jag slår ett slag för; http://cafefacile.se/ ( http://www.svd.se/mat-och-vin/bocus...juder-bra-mat-till-schysta-priser_3544810.svd )

Riktigt, riktigt prisvärd fransk mat.
 
Topp