• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Restips! NY, Miami, Charlotte.

Widowmaker

Guld
2-Faktor
Hej där. Åker om någon vecka till USA för att semestra. Resan börjar med några nätter på Manhattan för att sedan gå vidare till Charlotte för att därpå avslutas i Miami..

Sååå!! Vad måste man se, göra, äta, dricka eller liknande?:) alla tips är välkomna.

Mvh

Senast ändrad:
Hej där. Åker om någon vecka till USA för att semestra. Resan börjar med några nätter på Manhattan för att sedan gå vidare till Charlotte för att därpå avslutas i Miami..

Sååå!! Vad måste man se, göra, äta, dricka eller liknande?:) alla tips är välkomna.

Mvh
Ska du kora bil ner till sodra Florida,eller flyger du och ta nagon dag i Charlotte for att avsluta i Miami?
Hur manga veckor stannar du?

Charlotte är ganska tråkigt imo, jag hade hellre spenderat tiden i NY eller Miami. Men det beror på vad du uppskattar att göra. :) Kolla gärna upp om det är några evenemang i städerna på resan ner.

Två klassiska restauranger i NY och Mismi:

New York - Peter Luger Steak House
Miami - Joes Stone Crab

Snart dags för middag igen @Per

Fyller på med mina favoriter…

NY
Peter Luger (Brooklyn) bordsbokning öppnar 30 dagar innan.
Carbone (Greenwich) häng på låset 30 dagar innan planerat besök. Boka via ”Resy”
Estiatorio Milos (Midtown)

Pizza favoriter
Johns of Bleeker (Soho)
Prince Street Pizza (Soho)
Di Fara (Brooklyn)

Miami

Carbone South Beach
Estiatorio Milos South Beach
Zuma Brickell brunch med free flow på bubbel och cocktails
Novikov Brickell samma som ovan
Nobu högt upp South Beach
Prime Italian South Beach

Senast ändrad:
Snart dags för middag igen @Per

Fyller på med mina favoriter…

NY
Peter Luger (Brooklyn) bordsbokning öppnar 30 dagar innan.
Carbone (Greenwich) häng på låset 30 dagar innan planerat besök. Boka via ”Resy”
Estiatoro Milos (Midtown)

Pizza favoriter
Johns of Bleeker (Soho)
Prince Street Pizza (Soho)
Di Fara (Brooklyn)

Miami

Carbone South Beach
Estiatoro Milos South Beach
Zuma Brickell brunch med free flow på bubbel och cocktails
Novikov Brickell samma som ovan
Nobu högt upp South Beach
Prime Italian South Beach
Tackar. Sk beta igenom listan :D

• Like
Reactions: SWC
Jag flyger mellan etapperna. Blir 4 dagar i Ny. 6 dagar i Charlotte och 4 dagar i Miami.
Har du hyrbil sa ar det bara att utforska.

Beroende pa vad du ar intresserad av sa finns val allt och lite till i NewYork och Miami.
Shopping till du ramlar omkull.
Brodway om du vill se en show.
Museer. Restauranger etc etc etc. Ga pa promenad i CentralPark ar val sa turistigt som det kan bli....

Givetvis ska du besoka AP-House i Meatpacking district Glom inte att boka tid

Ga ett varv i Diamond District och se varenda klocka du inte kan fa tag pa hos AFs. Givetvis till marknadspris (och lite till)

Charlotte har ju NASCAR hall of fame och en stor biltraff pa motorstadion Men datumen passar kanske inte.

Lite andra tips kanske du hittar har

Miami....se NewYork......

Ta en tur till BalHarbour och shoppa loss.Titta in hos AP och halsa pa Sandy kan kanske vara nagot?

Annars sa har du lite tips har

Men utan bil ar du som en pinne i skit. Ja i NY klarar du dig val med tunnelbanan och buss.

Ha det sa kul. Synd du flyger over mig,annars hade du fatt en kall pilsner!

Har du hyrbil sa ar det bara att utforska.

Beroende pa vad du ar intresserad av sa finns val allt och lite till i NewYork och Miami.
Shopping till du ramlar omkull.
Brodway om du vill se en show.
Museer. Restauranger etc etc etc. Ga pa promenad i CentralPark ar val sa turistigt som det kan bli....

Givetvis ska du besoka AP-House i Meatpacking district Glom inte att boka tid

Ga ett varv i Diamond District och se varenda klocka du inte kan fa tag pa hos AFs. Givetvis till marknadspris (och lite till)

Charlotte har ju NASCAR hall of fame och en stor biltraff pa motorstadion Men datumen passar kanske inte.

Lite andra tips kanske du hittar har

Miami....se NewYork......

Ta en tur till BalHarbour och shoppa loss.Titta in hos AP och halsa pa Sandy kan kanske vara nagot?

Annars sa har du lite tips har

Men utan bil ar du som en pinne i skit. Ja i NY klarar du dig val med tunnelbanan och buss.

Ha det sa kul. Synd du flyger over mig,annars hade du fatt en kall pilsner!
Många bra tips. Tack :D ska synca med dem andra och lägga en plan. 🥳🥳 i Charlotte har vi bil och i Miami funderar vi på att hyra, kommer bo mitt på Miami beach.

Mycket bra restauranger i Meat Packing district i NY, passa på och kolla in High Line Park när du är där.

I Miami är Joe Stone Crab givet om man gillar fisk/skaldjur. Kan tipsa om att åka ut på deep sea fishing i Miami, riktigt kul, se bara till att köpa sjösjukepiller innan 😀

Många bra tips. Tack :D ska synca med dem andra och lägga en plan. 🥳🥳 i Charlotte har vi bil och i Miami funderar vi på att hyra, kommer bo mitt på Miami beach.
Da lar du val bo nanstans runt Mid-Beach/W41st st. 47st st/Dade ave som max Norr/Soder.

Utan bil blir det nog ett heldagsprojekt att ta sig utanfor "on" aven om det sakert gar.
TIPS. Kolla vad hotellet tar for parkering. Ibland ar det $20/natt. Ibland bra mycket mer.

EDIT
Har har du Miamis public transportation websida om du anda ensvisas....

Har haft bil i Miami och inget jag rekommenderar.. Trafik och ca 80$ i valet parking per dag.
Uber är mallen om man inte ska ut på längre utflykter.

Mycket bra restauranger i Meat Packing district i NY, passa på och kolla in High Line Park när du är där.

I Miami är Joe Stone Crab givet om man gillar fisk/skaldjur. Kan tipsa om att åka ut på deep sea fishing i Miami, riktigt kul, se bara till att köpa sjösjukepiller innan 😀

Stone Crab är bra även om det tog 5 Moscow Mules innan vårt bokade bord vart klart 🙃

Har haft bil i Miami och inget jag rekommenderar.. Trafik och ca 80$ i valet parking per dag.
Uber är mallen om man inte ska ut på längre utflykter.
Jafan....Dar far jag for att jag gubbe och gammalmodig.
Sjalvklart ar Uber ett gott alternativ till hyrbil om man ska stanna inom Stor-Miami.
Far ta pa mig dumstruten och ga och stalla mig i ett horn.....:banghead:

Jafan....Dar far jag for att jag gubbe och gammalmodig.
Sjalvklart ar Uber ett gott alternativ till hyrbil om man ska stanna inom Stor-Miami.
Far ta pa mig dumstruten och ga och stalla mig i ett horn.....:banghead:

Inte alls om man som jag både var i Orlando, Miami och sedan flertalet stopp ner till Key West.
Men i Miami Beach och Brickell är det lönlöst att hitta parkering om man inte väljer valet.

Yes! Behöver dry martinis, bacon och porterhouse. :)

Milos är också grymt i South Beach om man gillar fisk och skaldjur.

5/9-8/9?

D3D899E1-8917-4212-A696-742BDFC6E525.jpeg
E600D2E2-7221-4ABF-B716-693A32725809.jpeg

Senast ändrad:
Jag kan rekommendera Minetta taverns Black label burgare.
Emilys har också en jäkligt bra burgare.

Tillbaka
Topp