• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 1/2 ”Speedy Gonzales, Speedy Gonzales du tänder väl på...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kände ett sug efter Speedy idag..
Detta trots att det inte är tisdag..
Trådstarten visar ju kanske på ett sug efter något annat också?!?..
Börjar liksom tröttna på att fylla mina trådar med hintar om vad jag ska dricka på fredagskvällen.. Hehe..”fylla mina trådar..” Fyndigt..;-)
Nä.. Man kanske ska gå all in och tända på ikväll?..
C53491C4-7125-48F5-8060-594481CDE289.jpeg

Valet stod mellan Speedmaster och Landsort idag. Speedy vann! Landsort förresten?! Finns det inte en god öl som heter Landsorts lager?..
Fan! Nu blev jag törstig i alla fall...
Slutar som jag började med lite Nationalteatern...
Livet e en fest. Håll me om det folk och fä. Å om livet e pest. Fyllan värmer bäst!!! ;-)

Ha en skön helg mina vänner!!

Det finns väl alltid ett sug efter en Speedy, särskilt när man såg den pre-moon som dök upp i Antikrundan. Men det blir andra nya i klocklådan, i lägre prisklass. Som Gadden som är överraskande trevlig. Längesen jag var första ägare på en klocka.
Trevlig helg på er!
PSX_20190131_184809.jpg

Senast ändrad:
Trevlig helg @RicVin vänner, troll och sökmotorer!
För mig var det naturliga valet min ”nya” Reverso! Ett lik till klocka jag hittade på e-bukten. Någon stackare hade blivit skendränkt och klockan skrotades. Boetten som ska vara i guld såldes för guldvärdet och resten köpte jag! Efter ihärdigt letande är hon nu komplett. Hon håller tiden och är mjuk i uppdraget ;)!! Lite delar fick jag byta men inte så farligt.
Finns en tråd på fix och tricks om ni vill läsa mer om äventyret!!

https://klocksnack.se/threads/drunknad-jaeger-lecoultre-reverso.95817/

5CDAF88E-10E3-4A16-8E17-A1F4625CFD72.jpeg

Får väl spendera helgen med att leta nästa projekt, för något måste jag ju spendera tiden med....

Allt gott, och ha en fin *nykter helg!

(*sansad, realistisk; som inte förväntar sig att någonting fantastiskt ska hända, och förbättra situationen; icke drömmande)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp