• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drunknad Jaeger-LeCoultre Reverso

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
köpte ett lik till JLC Reverso på eBay idag.
Saknar dock dom båda boett halvorna. Men i övrigt verkar hon vara komplett.
Ska se om jag får ordning på henne.
Någon som vet om det går att få tag i boetten någonstans?
36AE9E9A-6D16-4954-82DE-74E11F59C191.jpeg


Om jag inte får tag i en boett så får jag lämna in liket... men det känns ju lite trist.
( @Echo Delta @rogart-63 )
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Bara för att jag drog igång tråden kommer här första kostnadsförslaget för att rädda liket
2EEA55BC-67C8-41FF-B4E7-9F1D1DD02C27.jpeg


Vilket förklarar att förra ägaren skrotade klockan och sålde guldet!!

Ska tillägga att jag fick ett muntligt löfte under fabriksvisningen att Jaeger-LeCoultre skulle hjälpa mig med klockan till ett rabatterat pris. Återkommer när jag vet mer om vad jag hamnar på!
Det ända som är säkert är att jag SKA ha en Reverso, denna eller en annan. Men reverso är min nästa klocka!
 

Psykel

Patek
Bara för att jag drog igång tråden kommer här första kostnadsförslaget för att rädda liket
2EEA55BC-67C8-41FF-B4E7-9F1D1DD02C27.jpeg


Vilket förklarar att förra ägaren skrotade klockan och sålde guldet!!

Ska tillägga att jag fick ett muntligt löfte under fabriksvisningen att Jaeger-LeCoultre skulle hjälpa mig med klockan till ett rabatterat pris. Återkommer när jag vet mer om vad jag hamnar på!
Det ända som är säkert är att jag SKA ha en Reverso, denna eller en annan. Men reverso är min nästa klocka!
Hoppsan! Det där är ganska på pricken vad jag gav för min första generations Reverso från ca 1932. Fast i kronor...
Edit, tittade igen. Dom ska ju byta ut hela klockan ser det ut som! Bättre att köpa en ny för dom pengarna istället, även fast en vintage klart är roligare!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppsan! Det där är ganska på pricken vad jag gav för min första generations Reverso från ca 1932. Fast i kronor...
Edit, tittade igen. Dom ska ju byta ut hela klockan ser det ut som! Bättre att köpa en ny för dom pengarna istället, även fast en vintage klart är roligare!
Se ovan, ja max 27kkr
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Mja, beror väl på vad man vill ha. Ska det vara en ny Reverso med relativt klassiska mått och mekaniskt verk så verkar dom ligga runt 60, enligt JLC's hemsida.
Orsaken till att din drar iväg är väl att den flipbara delen är i 18k guld. 4.850 euro bara för boetten, liksom. Orimligt dyrt ändå!
exakt, men vi ska se vad dom återkommer för bud, jag har ett riktigt bra pris från @Nymans Ur 1851 på en Large Classic om det skiter sig eller ett bra pris på en grande calender från Bbits så en reverso blir det även om det kanske inte blir just denna
 

Psykel

Patek
exakt, men vi ska se vad dom återkommer för bud, jag har ett riktigt bra pris från @Nymans Ur 1851 på en Large Classic om det skiter sig eller ett bra pris på en grande calender från Bbits så en reverso blir det även om det kanske inte blir just denna
Bara du blir nöjd, så! Om inte annat kanske nån händig kan bygga en bronsvariant av den saknade delen av boetten! Vore rätt coolt! :D
 
Topp