• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 12/11 ”Det måste ju bara gå på något sätt?!?”

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
9C68F903-5E5A-4FDC-9A70-DFD8AA389A15.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det hände en grej i veckan… Jag har ju tänkt tanken ett ANTAL gånger!! Men inte tagit det längre än så.. Lugna och fina!!
Ni behöver inte vara oroliga! Jag har inte gjort något tokigt!! Eller iofs @TiE tycker ju det här är vansinne. Eller oftast i alla fall..
Det jag gaggar om är mesh… Antingen hatar man det eller så älskar man det. Jag tillhör den senare kategorin!! Jag menar vem faller inte pladask för en PloProf på mesh?!? Den är ju ännu snyggare på orange gummi såklart men ändå… Den är stenhård på mesh. Min yngsta son sa en gång (på den tiden jag ägde en Plopp) ”Pappa… Det ser ut som man kan döda nån med den där!” … Det var PloProf på mesh han syftade på. Troligen har han rätt i antagandet också ;-)
Men nu har jag ju ingen PloProf längre. Fan vet varför jag var så korkad att jag sålde den?!? Tror det var @masterkiller som tjatade till sig den…
Men, jag har ju denna!!
869FFC0C-5707-4304-828D-4C1C3EE587AF.jpeg

Landsorten är ju en Svensk PloProf!! Eller hur?? Men… Den saknar ju en sak… Yepp, ett mesh!! Kolla nedan vad @Stalrob
Photoshopade till i veckan!!
2F191C39-1A7A-4055-AD0B-965AC4304CE4.jpeg

Ren MAGI!! Det MÅSTE väl finnas ngn meshsmed som kan lösa detta??? Vi har ju haft en uppsjö av strålande läderslöjdare så varför kan vi inte skaka fram någon som kan lösa infästningen på ett mesh till Landsort?!?
Helt ärligt så borde Sjöö Sandström ha ngn prototyp i en låda nånstans. De MÅSTE ju ha tänkt tanken?…
Nåja!! Den funkar ju på gummi också även om jag är lika stark motståndare till gummi på vintern som Tie är till mesh på klockor…;-)

Ta hand om er därute!! I helgen är man halvt gräsänkling.. Frugan har målarkurs igen. Oj oj oj… Hur ska man få dagarna att gå?… HA!! Inga problem. Är mästare på att göra ingenting och njuta av detsamma!
Ha en härlig helg!!!
Hmmm. Som pensionär sover jag alltid över dina trådstarter nu för tiden. Och då blir man uthängd minsann. Nåja, det där såg KANSKE inte så dumt ut, men tur att det aldrig kommer att bli verklighet. Sup inte ner dig i helgen nu, bara för att du är ensam.
Åk in till Kaplans i stället och trösta dig med att ropa hem något roligt (utan Mesh). Eller passa på och gå på den däringa vintage-GTGn. (@Gummo)
Ha en skön helg i alla fall, alla KS’are.
A537D390-5823-4658-B52F-A08E1DD245CA.jpeg
 
Topp