• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 12/7 By Affe, alldeles för långt kvar till SEMESTERN!!!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jaha...då var det ännu en gång dags att vikariera åt Fader @RicVin då våran FREDAGS Fantom går på semester! Vi önskar han såklart en trevlig semester och hoppas att han får tur med vädret, har ju varit lite Si sådär den senaste tiden. Och så önskar vi han tillbaka om 4 veckor!

På tal om semester, har faktiskt inte bestämt när jag ska ta semester, i vanliga fall så bråkar jag ha det just nu, men i år så blir det att jobba lite längre än vad som tanken var från början. Fast någon semester blir det väl inte heller, när den än befinner sig, i år har Los Tantos hitta på lite projekt som behöver göras här hemma. I ärlighetens namn, så är min " underbara och fina livskamrat " inte helt ute och cyklar. Det har faktiskt varit lite klent med projekt senaste tiden, senast vi gjorde något var nog 2021 och då så blev det ett växthus.

IMG_9378.jpeg

Så igår kväll, så var det dags att sätta upp tältet igen då vi hade fått lov att beställa en ny takduk, eftersom den gamla gav upp sist vi använde tältet, väder och vind gjorde sig påmind, så när vi skulle ta ner det, så blev det ett STORT hål/reva i taket.

IMG_E9353[1].JPG

Nu när detta tält är uppe så finns det ingen återvändo 😄

IMG_9359.jpeg

Årets PROJEKT blir ju lightversion i jämförelse, det blir att skrapa och måla om dörren till vedboden.

IMG_9351.jpeg

Samt att ta bort plastfärgen från detta gamla bakbord, det skulle vara straffbart att använda plastfär!

IMG_9350.jpeg

" Jaja...nu ösnkar jag aLLa KLOCKSNACKARE en skön FREDAG och en jätte trevlig Helg! Jag passar även på att önska alla en trevlig SOMMAR och en skön Semester.... "

SLUT...på meddelandet, PIP!

IMG_9310.jpeg

Senast ändrad:
IMG_4457.jpeg

Godmorgon @Affe och övriga klocksnackare. Ni har säkert hört talas om landet Kiribati. Idag 12 juli firar de sin nationaldag. Tyvärr minskar deras landyta årligen eftersom landet består av ett antal låga korallöar i stilla havet. Räknar man in havsytan där öarna finns är landet 11 gånger större än Sverige men deras landyta är som halva Öland. Visst ja. Det är ju fredag igen så trevlig helg allihopa. Ha`re bäst och glöm inte nära å kära//🧐

Senast ändrad:
Nyinkommet! Mycket trevlig.
Den här vittavlade bär aaningen större än den svarta jag hade för ett år sen.

Genta perfektion.

Snart semester! Trevlig fredag Klocksnackare.
IMG_6796.jpeg

Edit, kollade efter den gamla… …enkelspårig - jag???
IMG_6814.jpeg

Senast ändrad:
Jaha...då var det ännu en gång dags att vikariera åt Fader @RicVin då våran FREDAGS Fantom går på semester! Vi önskar han såklart än trevlig semester och hoppas att han får tur med vädret, har ju varit lite Si sådär den senaste tiden. Och så önskar vi han tillbaka om 4 veckor!

På tal om semester, har faktiskt inte bestämt när jag ska ta semester, i vanliga fall så bråkar jag ha det just nu, men i år så blir det att jobba lite längre än vad som tanken var från början. Fast någon semester blir det väl inte heller, när den än befinner sig, i år har Los Tantos hitta på lite projekt som behöver göras här hemma. I ärlighetens namn, så är inte min " underbara och fina livskamrat " är inte helt ute och cyklar. Det har faktiskt varit lite klent med projekt senaste tiden, senast vi gjorde något var nog 2021 och då så blev det ett växthus.

IMG_9378.jpeg

Så igår kväll, så var det dags att sätta upp tältet igen då vi hade fått lov att beställa en ny takduk, eftersom den gamla gav upp sist vi använde tältet, väder och vind gjorde sig påmind, så när vi skulle ta ner det, så blev det ett STORT hål i taket.

IMG_E9353[1].JPG

Nu när detta tält är uppe så finns det ingen återvändo 😄

IMG_9359.jpeg

Årets PROJEKT blir ju lightversion i jämförelse, det blir att skrapa och måla om dörren till vedboden.

IMG_9351.jpeg

Samt att ta bort plastfärgen från detta gamla bakbord, det skulle vara straffbart att använda plastfär!

IMG_9350.jpeg

" Jaja...nu ösnkar jag aLLa KLOCKSNACKARE en skön FREDAG och en jätte trevlig Helg! Jag passar även på att önska alla en trevlig SOMMAR och en skön Semester.... "

SLUT...på meddelandet, PIP!

IMG_9310.jpeg
Trevlig helg!

Ser framemot nya projektinlägg från dig @Affe - alltid lika roligt 😊
Själv så leker jag kontor idag..
IMG_3982.jpeg

Tillbaka
Topp