• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 13/3 ”Kanske fel dag att sluta med spriten...”

Trevlig helg!
20200313_145730.jpg

Fredagsmys de Luxe, blev inspirerad av @Staafen och beställde nytt armband och batteri till min urgamla Swatch Chrono. Band-och batteribyte genomfört, den här var stekhet i slutet på 90-talet..

Lägg märke till färgskillnader mot delarna av det gamla bandet!
IMG_20200313_194311.jpg
IMG_20200313_194245.jpg
Vad roligt! Har du haft den sedan 90-talet? Modellen kom 1991 men den kanske såldes till slutet av 90-talet. Din ser lite gulare ut men kan ju vara ljuset med?

Fungerar sin krono som den ska?

Vad roligt! Har du haft den sedan 90-talet? Modellen kom 1991 men den kanske såldes till slutet av 90-talet. Din ser lite gulare ut men kan ju vara ljuset med?

Fungerar sin krono som den ska?
Haft den sedan 1991 då jag under studietiden jobbade extra på Ur&Penn och kunde köpa en där direkt när de släpptes och jag minns att det var ett jäkla tryck på dem när de kom (italienska turister var helt tokiga i dem).
Kronografen går som den ska och min har säkert bleknat lite eller så är det ljuset. Tror jag ska börja använda den litegrann framöver! Tack för inspi @Staafen

Haft den sedan 1991 då jag under studietiden jobbade extra på Ur&Penn och kunde köpa en där direkt när de släpptes och jag minns att det var ett jäkla tryck på dem när de kom (italienska turister var helt tokiga i dem).
Kronografen går som den ska och min har säkert bleknat lite eller så är det ljuset. Tror jag ska börja använda den litegrann framöver! Tack för inspi @Staafen
Verkligen roligt att du haft den sedan ny, den måste du hålla hårt i. Jag hade någon/några Swatch i början av 90 men de är borta för länge sedan tyvärr.

Min krono har låst sig men har hört att man ska kunna få loss den genom en avmagnetisering.

Jätteroligt att mina bilder bidragit med något!

Tillbaka
Topp