• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 16/6 ”Ja ni mina vänner.. I helgen smäller det ordentligt!!!”

Strindberg

Patek
2-Faktor
Frun har tappt rösten, så jag lära in och jobba, fast jag tänkte vila hela dagen. Tar det nog lugnt i dag, helt enkelt.

Ha en amazing helg, nerdz!
43C68448-9A22-45F3-903A-AD24C354C8FD.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Redan 10 år @RicVin ?! Jag kommer ju ihåg när du fick den där POn. Måste också vara runt 10 år sen vi träffades på en hotellbar i Skellefteå, antar att vi inte åldrats synbart sen dess, bara blivit lite snyggare. Grattis! 🎉

Själv bär jag plast och gummi idag, trevlig fredag alla!
20230616_082308.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Redan 10 år @RicVin ?! Jag kommer ju ihåg när du fick den där POn. Måste också vara runt 10 år sen vi träffades på en hotellbar i Skellefteå, antar att vi inte åldrats synbart sen dess, bara blivit lite snyggare. Grattis! 🎉

Själv bär jag plast och gummi idag, trevlig fredag alla!
20230616_082308.jpg
Haha!! Det var det säkert!! Det var tider det! GTG små eller stora land och rike runt. Nu är det mest skrivbord hemmavid som gäller..
Självklart har vi inte åldrats en dag sedan dess!!
”Plast och gummi”… Låter som det blir en vild helg…:-D
 

Delgada

Patek
Yours truly fyller år i helgen! Det gör jag ju iofs varje år vid denna tid…
Hoppas innerligt att jag får fortsätta med det en bra stund framöver!!
Men i år är det ju kanske lite mer speciellt än exempelvis förra året.
Om vi säger så här, dagens och helgens klocka blir PO chronon.
IMG_7900.jpeg

Inte bara för att den är överjävligt snygg. Även om det faktiskt är skäl nog!! Nä, denna klocka köptes för att fira min 50års dag.
Ni har säkert hört historien till leda. Men lite snabbt bara, för en gångs skull var min fru inblandad i klockköpet och fick då såklart också välja klocka. Det stod mellan PO chronon och en 16710, på den tiden kostade de ungefär samma pengar.
Det gör de ju INTE idag kan man lugnt säga… Ni kan ju gissa om jag ibland påminner lilla hjärtat om att det är hennes fel att min klocksamling inte betingar ett betydligt högre belopp idag..;-)
Det skiter hon i säger hon. 16710 ser gubbig ut så den passar inte mig. Eller passade inte mig kanske är närmre sanningen.
För i helgen har jag ägt PO chronon i 10 år… Japp TIO ÅR!! Om ni hunnit vakna till så kan ni ju snabbt räkna ut vad jag fyller denna gång?…

Japp!! Jo! Det stämmer!
Näe, jag vet, jag tror inte heller att det är sant. Men tydligen så ska det sättas 60 FAKKING ljus i tårtan denna gång!!
Tror iofs jag skippar ljusen… Kommer inte hinna tända det sista innan de första brunnit klart…:-/

Har hela tiden tänkt att det skulle bli ett nytt klockköp för att fira 60. Men .. Det blir nog inte så.. Har lite tappat ”suget”… Eller så har jag nyktrat till och fattar att det är galet att lägga mer slantar på klockor..:)
Appropå nyktra till… Har tänkt att fira med ett öppet hus på lokala haket. Har sagt att jag sitter där från 13 till stängning…. Folk får liksom kika in och gratta lite när det passar. De stackarna som kommer sent kommer jag nog inte ens att komma ihåg… Ska försöka köra varannan vatten.. Men det vet man ju hur det kommer sluta…

Ha nu en härlig helg mina vänner!!
Ta hand om er själva och nära och kära!!
60 ÄR fanimej det nya 40!!!

Over and out!!
Grattis!!
 
Topp