• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 17/1 ”Det där satt som en smäck!!...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jamendåså.. Då har vi överlevt en vecka till! Lika gött med fredag idag som förra veckan måste jag säga!!!
Gött förresten!! Middagen igår är det som rubriken syftar på. Riktigt gött blev det!! Inte så avancerat kanske men det behöver det ju inte vara. I alla fall inte på en torsdag…
Så här ligger det till. Frugan har varit däckad av en förkylning hela veckan, vilken hon såklart generöst nog delat med sig av känner jag i halsen..😫
Då har hon plöjt SVT play och närmare bestämt ”Stanley Tucci’s Italien”. Ni vet han skådisen som reser genom Italien och äter allt gott som finns?
Den här killen…
IMG_4283.jpeg

På kvällarna har hon tvingat mig att kika på samma serie vilket gjort att jag har varit sugen på pasta 24 timmar om dygnet heeeela veckan. Men igår gick det inte längre… Det blev en redig Carbonara! Satan så gott!!!
IMG_4282.jpeg

Serien är inte så dum även utan matinslagen. Det finns ju en å annan vacker plats i Italien!..
En lite kul detalj med tanke på killen på bilden ovan. I höstas när jag var i Bologna med jobbet så hade jag ju några kvällar ledigt så jag drog omkring i staden med kameran i högsta hugg. Ena kvällen fick jag nästan en hjärtattack. På en gata ner mot stora torget så går jag förbi två äldre par som står och kikar i ett fönster. När de vänder sig om tappar den ena kvinnan hakan när hon ser mig och skriker ”Stanley Tucci is that you ”!! Jag studsade en bit bakåt och sa ”Yes mam, do you want a selfie?” …
Nä, fan heller!! Jag blev skitsur! Alla vet ju att jag ser ut så här!!!
IMG_4285.jpeg

Jag är ju inte det minsta likt Stanley, eller hur?…..🤪

Nåja! Då det som ni hör blivit mycket Italien i veckan så får den avslutas med Panerairaj!!
IMG_4289.jpeg

Å kanske lite Italiensk fiskgryta?..

Men det slår mig nu… Min likhet med herr Tucci kanske var det som fick dessa unga flickor att springa in framför kameran när jag satt på torget i Bologna och filosoferade?..
DSCF4265.jpeg

Vem vet..

Ta hand om er mina vänner och ha en härlig helg!

IMG_1928.jpeg

God morgon @RicVin och övriga KlockSnackare. 17 januari 1920 trädde totalförbudet mot spritdrycker i kraft i USA. Detta ”ädla experiment” varade i 13 år. Blev en lång vit månad "over there" .Trevlig helg allihopa och ha ´re bäst dock som vanligt.Glöm inte bort de nära å kära//🧐

Senast ändrad:
TGIF!

Inte helt fel att vi har FREDAG igen, vad är det man brukar säga?! Tiden går fort när man har roligt, Haha, ja jävlar, den som myntade det Citatet skulle ha en fet JÄVLA smäll om ni frågar mig. Kan tillägga att tiden går lika fort även om du inte har ROLIGT, har man jobb upp över öronen, så går tiden alldeles för fort då med. I´m just sayin it. M´key.

Så det ska bli så skönt med helg, blir att sanda runt husen här hemma, då vinter som kom förra veckan är på väg bort, skönt att snön försvinner, men mindre kul att det blir så jävla halt bara!

" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_5180.jpeg

IMG_5154.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp