• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 18/9 “Vad är det för FEEEL på...folk?!?..”

Geparden

Audemars
Kör ett tidigt byte
C971FA2A-6EEA-45C9-95F1-A8F301D58ED8.jpeg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Firar fredag med en kopp starkt kaffe och en ny (för mig) dinka. Tack @Tobyponken för snabbt skickande. :)

Jag har löst det där med tjänstebilsproblem med att inte ha tjänstebil. Tja, jag har knappt bil ens, bara en sommarbil som i år gått mindre än 200 mil. Nästa steg blev väl att avskaffa det där med jobb också så har jag ingen tjänst att ha bil till. Men hur ska man då ha råd med kaffe och klockor?


DSC_0062.JPG
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Fredag och ingen är gladare och mer lättad än jag just nu.
Igår hade jag massa missade samtal från mamma.
Ringer upp henne o får svaret har du hört något,nä?
Pappa som fyllde 75 är häromdagen,han är den där krutgubben som jobbar ännu full fart aldrig varit sjuk stark som satan.
Stora kroppspulsådern har brustit :(
Han ringer mamma som är o handlar o säger jag mår inte bra ring ambulans.
10h operation väntar och läkarna ringer om han inte ja ni vet det värsta.
Han ska ligga nersövd minst 24h efter men se på fan imorse ringer han,jag lever.
Ådern hade bara hängt i några trådar ingen känsel i benen just nu.
Aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv vilken lång natt.
Ledsen men ville bara skriva av mig.
3AAB033A-8A53-40AA-9BF1-BFD736E569D4.jpeg

Ofyfan. Jag lider med dig. Skönt att allt gått så bra som det har. Sjukvården idag kan göra nästan mirakel.

Ta aldrig livet för givet, ta hand om dig själv och dina nära.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fredag och ingen är gladare och mer lättad än jag just nu.
Igår hade jag massa missade samtal från mamma.
Ringer upp henne o får svaret har du hört något,nä?
Pappa som fyllde 75 är häromdagen,han är den där krutgubben som jobbar ännu full fart aldrig varit sjuk stark som satan.
Stora kroppspulsådern har brustit :(
Han ringer mamma som är o handlar o säger jag mår inte bra ring ambulans.
10h operation väntar och läkarna ringer om han inte ja ni vet det värsta.
Han ska ligga nersövd minst 24h efter men se på fan imorse ringer han,jag lever.
Ådern hade bara hängt i några trådar ingen känsel i benen just nu.
Aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv vilken lång natt.
Ledsen men ville bara skriva av mig.
3AAB033A-8A53-40AA-9BF1-BFD736E569D4.jpeg
Det är smärtsamt. Det är minnen som sitter i för livet, hur det än går. Det är så starka upplevelser, massor av tankar som irrar fram och tillbaka, hit och dit. Bra att du skriver.
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Haha, ja det där med tjänstebil är f*n inte lätt. Vi har alltid haft en riktigt frikostig bilpolicy på min firma. Nu när jag skulle börja kolla på ny bil så hade policyn ändrats igen. Framförallt CO2 värdet var nu så pass lågt att en vanlig gammal bensinare eller dieselbil bara var att glömma om man skulle ha nåt med lite motor i. Så det blev en BMW laddhybrid ist. Den ska hämtas på Tisdag. :)
Det trista i kråksången är dock att jag skulle ju ladda på jobbet men nu jobbar jag ju hemma... Jaja, I-landsproblem...
Trevlig helg KS!
20200918_132532.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Fredag och ingen är gladare och mer lättad än jag just nu.
Igår hade jag massa missade samtal från mamma.
Ringer upp henne o får svaret har du hört något,nä?
Pappa som fyllde 75 är häromdagen,han är den där krutgubben som jobbar ännu full fart aldrig varit sjuk stark som satan.
Stora kroppspulsådern har brustit :(
Han ringer mamma som är o handlar o säger jag mår inte bra ring ambulans.
10h operation väntar och läkarna ringer om han inte ja ni vet det värsta.
Han ska ligga nersövd minst 24h efter men se på fan imorse ringer han,jag lever.
Ådern hade bara hängt i några trådar ingen känsel i benen just nu.
Aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv vilken lång natt.
Ledsen men ville bara skriva av mig.
3AAB033A-8A53-40AA-9BF1-BFD736E569D4.jpeg
Så skönt att allting gick bra. Ovissheten är jobbig. När man läser ett sådant inlägg så får man lite perspektiv på saker igen och det första man vill är att ringa upp sin egen far, som man egentligen borde gjort varje dag, utan någon särskilt anledning. :heart:
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Helgen är här efter att ha handlat för ett antal dagar. Släppte tjänstebilen för något år sedan så väljer själv. Har av någon anledning blivit en sport att vara sparsam så just nu trecylindrig diesel på riviga 75 hästar:) Det jag saknar mest är rattvärme nu när kylan gör sig påmind.
Trevlig helg KS!
84242133-3D54-4A4A-9662-5FC8AA736138.jpeg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Firar fredag med en kopp starkt kaffe och en ny (för mig) dinka. Tack @Tobyponken för snabbt skickande. :)

Jag har löst det där med tjänstebilsproblem med att inte ha tjänstebil. Tja, jag har knappt bil ens, bara en sommarbil som i år gått mindre än 200 mil. Nästa steg blev väl att avskaffa det där med jobb också så har jag ingen tjänst att ha bil till. Men hur ska man då ha råd med kaffe och klockor?


DSC_0062.JPG
Kaffe här också!! Den där Visodaten är den ”fix” som drog ner mig i klockträsket!!! Mycket snygg!!!
BC0589E3-9795-4963-B4EC-E20F5FDFC927.jpeg
 
Topp