• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 19/6 ”Glad midsommar!!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jajaja! Jag vet att det är osportslig att starta tråden på detta sätt.
Men den 18/6 fyller jag år och det brukar betyda en smula firande så inte FAAN tänker jag ställa något alarm för att vakna en viss tid imorrn eller senare idag ska man kanske egentligen säga...
Men sak samma, midsommar är det och på midsommar snapsar man!
I år har jag hittat den ULTIMATA snapsen!!! Ni som följt mig här och på instagram har nog fatta att jag gillar Gin&Tonic i olika former.
Kolla vad jag hittat!!!
1A02E6D5-5DED-46AC-BF26-43F77A4878D4.jpeg

Gin&Tonic snaps måste vara det bästa som hittats på sen....
Typ kaffe!!

CC00F03F-B09B-4B90-8214-CF640C91C5CB.jpeg

Jag lovar att uppdatera med fler bilder på Landsorten i sommarsol. Men nu är det nattinatti...
Ha en härlig midsommar helg mina vänner!!!

Grattis @RicVin och trevlig helg också! Klart du ska ha sovmorgon i morgon det har du fan gjort dig förtjänt av nu!
Själv har packat ned mina klockor och familj och åkt till Finska Kongo för att fira midsommar, sköta fastigheterna och sjösätta 2 båtar så vi är klara inför sommarsemestern som börjar om två veckor.
Fem veckor här på bryggan, altanen eller varför inte i eller på sjön! Kan inte tänka mig en bättre sommar.

Allt gott vänner, sökmotorer, troll och lilla smurfen
E3128D0D-901D-4D85-A94C-4BD3C42A8EA5.jpeg

Senast ändrad:
Vaknar som vanligt i en okristlig tid trots att man är ledig. Först och främst ett stort grattis @RicVin. Grannen skall göra scrambled eggs och på min lott står knaperstekta bacon.
Runt nio blir det frukost med en varsin Zlatotopramen i bersån.

Jag kopierar andra stycket från Kent som prickar in det väsentliga...

Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färsk potatis och sill
Som om tiden stått still

Ha en härlig midsommar i värmen alla på KS.
4B4E1C32-99E9-4C80-A39A-7D0D5F700804.jpeg

Senast ändrad:
Glad Midsommar er aLLa Klocksnackare, och GRATTIS i efterskott fader RicVin!

Själv ska jag och min solstråle Los Tantos fixa med gamla vedboden, så att hon kan åka på semester om en vecka eller två!

DSC_8550.JPG

Senast ändrad:
Stort grattis på din födelsedag!!
Hoppas du fick en trevligt och fin dag! Vädret var det inget fel på i alla fall :)
Här blir det lugnt firande av midsommar, närmsta familjen med lite god mat. Funderar om jag ska ta en tur med båten på förmiddagen eller spara bensinen tills i morgon. Ja vi får se.
Glad midsommar alla klocksnackare och trevlig helg :)
47FF45C4-ABD4-409F-9591-D16214D473E7.jpeg
27DA5144-A8B9-4186-8418-32781647CB45.jpeg

Grattis, lite i efterskott @RicVin !
Du startar fredagstråden precis när du vill, det är ju din tråd. Och midsommar är det.... men en annan sorts. Här blir vi hemma och det är nog ett antal decennier sedan det hände senast.
Men friska är vi ännu och vår business verkar stå pall, man får vara tacksam.
Det är bara jag som har svårt att bestämma vilken klocka jag tänker ha idag. Börjar iaf med denna. Blir nog vintagedykare längre fram.
Glad fredag och midsommar, KS:are!
PSX_20200424_070310.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp