• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 21/8 ”Att bära eller inte bära...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar vara den största frågan just nu!.. Inte klocka såklart. Det är väl ingen tvekan om vad vi i denna gemenskap tycker om det?
Nä, jag pratar om munskydd...!
Var står vi i frågan? Varenda nyhetssändning är full av den ena uppretade intervjuaren efter den andra. Alla mer eller mindre kräver att intervjuoffret ska kunna redogöra exakt hur bärande av munskydd skulle påverka utvecklingen av smittan...
Jag tycker nog att känner man att man kan använda skydden rätt och känner sig tryggare så bara kör!!
Jag bär ju den här hela dagarna ...
7A9C9689-DC14-4FDA-9589-1B0F5DE16AE4.jpeg

Skyddar även om man skulle råka hamna i ngn demonstration som blir beskjuten med tårgas....
Börjar dock bli lite narig i ansiktet av ett par månader i mask...
När det gäller andra typer av munskydd så vete fåglarna... De klarar ju inte tårgas i alla fall.
Men denna bild tycker jag var lite kul...;-)
B365403C-8C5F-468A-ABCE-426E0CC1169C.jpeg

Ha en härlig helg mina vänner!!

Mask på!!!

Var ingen rolig dag igår, våran katt Musen fick åka i ilfart till veterinären med taskig andning! Han fick vara kvar för observation, men om han skulle bli sämre så skulle dom ringa. Nu har dom inte gjort det, så det kanske går åt rätt håll, ta i trä. Men jag hoppas verkligen att dom får ordning på han, det får kosta va det kosta vill, men han brorsan buLLen är prio ett här hemma...

6-jpg.1529094

fredgstråden1.JPG

Senast ändrad:
jag jobbar ju hemma från Finska Kongo och här är det munskydd som gäller om man ska vistas på en plats i mer än 15 min och folksamling kan uppstå. Det kan jag tycka vara klokt. Alla håller avstånd här och flyr mig som pesten men det kanske har med semesterskägget att göra också... vad vet jag?
508A99C8-3704-48C1-8684-2BADF57E8D9D.jpeg

Trevlig helg @RicVin och Dr @Denke aka stjärnornas gynekolog från Gränna, Vänner, sökmotorer, lilla smurfen och troll! Fortsätter här veckan ut men tycker nog jag har haft en grym vecka även om jag inte är uppe i tempo ännu...

Senast ändrad:
Guten Freitag! :)

Gällande maskbärande så ser man ibland bilder med män som kissar eller tecknade bilder på hur rök/utandning stoppas av masker. Propaganda? Kanske! Det finns läkare med lång erfarenhet som menar på maskerna inte alls är så effektiva som vi ska tro. I alla fall inte munskydden.

Denna video är ganska intressant och lite kortare:
Här finns en längre version:
35DE75BA-7BD3-41B4-B0D0-CDC79A3044CC.jpeg

Senast ändrad:
Godmorgon!.Det kommer mera , måste klippa färdigt! Sköt från höftenbild men klockan har ju en viss militär anknytning.;) Ta hand om er nu under kommande helg och vila upp kroppen. Som sagt var ha, re bäst//:pompus:
DFD616F6-2640-4BDC-A095-181DC9AC2FEC.jpeg

Senast ändrad:
Haha, jag håller helt med dig @RicVin och det var en kul bild du hade hittat som illustration. :hilarious: Jag har tyvärr som vanligt noll förtroende för Sveriges befolkning och det har vi ju bevisat genom vår oförmåga att följa enkla rekommendationer och hålla avstånd. Jag ser inte riktigt hur folk plötsligt skulle sitta förmågan att använda ett munskydd på rätt sätt. :D

Med det sagt så ha en riktigt härlig fredag alla KSare! :happyhappy:
PSX_20200821_081205.jpg

Tillbaka
Topp