• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/8 ”Vi er best i verden!!..”

Trevlig fredag alla snart fax att dra till stugan
image.jpg

IMG_2524.jpeg

Go eftermiddag herr @RicVin. Det var inga klackar i taket då i Norge utan klacken i dansgolvet som gällde! Kommer ihåg från min truppartid ramsan man körde när det var matchträning . ”Armen rak, sväng den bak. Blicken i nacken å klacken i backen”.… takten ! Yes nu är klockan över 15:00 här så skål på sig .Trevlig helg å ha`re bäst// 🧐

kul ändå att ha en samling där man kan plocka fram nåt man inte använt på rätt länge och sen tänka... F-N va BRA den är!!!

Breitling Callisto 80520 Serie Speciale

P.S.
Äre nån som vet vad de konstiga skuggorna/missfärgningarna på glaset vid typ 12-4 beror på?
IMG_1162.jpeg
Vafan hände? Nu 12 grader å regn… tröja på och sommarklocka som en talisman
IMG_1180.jpeg

IMG_2524.jpeg

Go eftermiddag herr @RicVin. Det var inga klackar i taket då i Norge utan klacken i dansgolvet som gällde! Kommer ihåg från min truppartid ramsan man körde när det var matchträning . ”Armen rak, sväng den bak. Blicken i nacken å klacken i backen”.… takten ! Yes nu är klockan över 15:00 här så skål på sig .Trevlig helg å ha`re bäst// 🧐
Skål på er!! Sitter i loungen och hinkar bubbelvatten…
IMG_6368.jpeg

Trevlig helg!!

Jag fick nästan svettdroppar i armhålan av TS start. Hur många obekväma och roliga företagsevent har man inte varit med om genom åren? Pust och minnesvärt! Sånt är nästan roligare när man pratar om det efteråt än precis i stunden när det händer. Grymt inlägg hursomhelst!

Här är det syrerikt regn och nygammal klocka som lyser upp som om man var solen själv. Hur var det nu? Fransk militärklocka för den civila marknaden eller civilt märke som levererar till franska militären varav en del av den här modellen också säljs till pacifister? Le Forban med ett stockankare i urtavlan passar fint in i klocksamlingen och det bästa av allt denna fredag var att den överträffade mina förväntningar på ett trevligt ur.

Trevlig fredag klocksnackare! Om någon undrar vad en fransk klocka har med en japansk kalligrafimålning att göra så har jag inget direkt svar på det. Möjligen finns en koppling till urverket som är japanskt. Både urverk och tavlans budskap handlar om perfektion som gemensam nämnare men inom helt olika områden.

tempImagebIAgZX.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp