• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 23/3 ”Bulle från Basel”...

Trevlig helg Klocksnack!
IMG_20180323_122449.jpg

Med tanke på hur mycket jobbtid som spenderats på KS så är det inte mer än rätt att klockan som inledde min karriär som klockdåre får sitta på handleden den vecka som jag avslutar min jobbkarriär ... :)

Ha en bra fredag och en ännu bättre helg!
IWC M 2018-03-23.jpg
Då får man gratulera! Med omkring 27 år kvar kan man säga att jag är avis.

Då får man gratulera! Med omkring 27 år kvar kan man säga att jag är avis.

Tack, men jag tror att du missförstod mig. Har inte jobbat en fredag på fyra år men byter klocka varje fredag, så dagens klocka ska jag ha fram till nästa fredag. Däremot måste jag jobba fram till torsdag lunch nästa vecka, men sen är det pension. I ditt fall är det bara att kämpa på ... ;)

Njuter dessutom ohämmat på min lediga fredag. +5, solsken och vindstilla. Det finns hopp ... :happyhappy:
IWC M 2018-03-23 (ute 1).jpg

Tack, men jag tror att du missförstod mig. Har inte jobbat en fredag på fyra år men byter klocka varje fredag, så dagens klocka ska jag ha fram till nästa fredag. Däremot måste jag jobba fram till torsdag lunch nästa vecka, men sen är det pension. I ditt fall är det bara att kämpa på ... ;)

Njuter dessutom ohämmat på min lediga fredag. +5, solsken och vindstilla. Det finns hopp ... :happyhappy:
IWC M 2018-03-23 (ute 1).jpg
Att du inte jobbar fredag visste jag, men kunde inte utläsa att det var fyra arbetsdagar kvar.
Grattis i förskott.

Fashinerad över att nya klockor ska se ut som gamla och att det drar till sig intressenter som flugor på den senast lagda. Intressant fenomen är det. Klarar den moderna hjärnan bara av att se 5 minuter bakåt? Trevlig helg iaf! Efter att ha lagt några timmar på att söka efter en födelsedagspresent bland 5000 äldre fina damklockor, tänker jag på alla som ska stå i 10-15 år och vänta i kön efter nytt. Har du ett bra damur till en vettig peng, hör av dig.
IMG_6925.JPG

Tillbaka
Topp