• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 24/10 ”Home sweet home!!..”

Trevlig fredag KS!
1000011295.jpg

TGIF och trevlig helg! Vi var på Voyage igår som var mycket bra och sedan blev det hockey på Scandinavium (mindre bra match men trots det vinst mot HV-71). Det blir nog en lugn helg med lite F1 så GMTn är ställd på Mexikotid.

IMG_2924.jpeg
IMG_2923.jpeg

IMG_2929.jpeg

(lånad bild från Frölunda HC)

Senast ändrad:
Tidig start på fredagstråden idag. Men nog har det väl hunnit bli 24 oktober.😉
Jag syftar på trådrubriken...
Kanske är vintertiden som hägrar i helgen som förvirrar, var det nu en timme eller ett dygn man skulle ändra klockan?
Som tur var gör valet av klocka idag att man slipper tänka på vad som är rätt och fel, och kan istället bli lugn av att tiden alltid stämmer när man låter ögonen vandra till handleden 😉

PXL_20251024_071635326.jpg

Visst är det så!! Ni kanske minns att jag var på väg till Nordnorge för lite jobb kombinerat med semester förra veckan?
Allt avlöpte till belåtenhet! Kunder och partner i Norge var nöjda med min insats och frugan var nöjd med vistelsen i Tromsö.
Vi lyckades få med det mesta området har att bjuda på. Vidsträckt utsikt, vackra fjordar, norrsken, renar, simmande däggdjur av olika slag. Dock ingen val (förutom på tallriken..🫣) men tumlare såg vi.
IMG_6817.jpeg
IMG_6910.jpeg
IMG_6917.jpeg
IMG_6839.jpeg

Tromsö bjöd även på alla väder…solsken, regn, hagel, blåst och snö.. Jajjemen… Den trevliga matpausen på en strand på Sommarøy genomleds i snöblandat regn och blåst. Det var såååå mysigt…
IMG_3845.jpeg
A6705734.jpeg

Men men, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Och fjällräven plaggen fick visa vad de gick för. Note to self… Köp sånt där jävla vax och fixa kläderna jävla pappskalle…..😵‍💫
Dwellern skötte sig såklart exemplariskt men jag blev lite sugen på grönt av allt snöande..
Så idag kör vi dubbelOris..
IMG_6933.jpeg

Nu har vi kommit till den tid på året där man måste ha fuskljus för att ens kunna ta en klockbild så här tidigt….😵‍💫
Kanske byter till dubbelCasio senare. Vi ska iväg och passa barnbarn ikväll. Hoppas de små liven med föräldrar slutat sprida magsjuka som de tydligen fajtats med i veckan.

Vem vet, vi åker kanske på en ofrivillig bantningskur om ett par dagar…

I’ll keep you posted!! Men nu tar vi inte ut ngt i förskott. Vi siktar på en härlig kväll med småttingarna och en härlig helg på det.

Ta hand om er mina vänner!!!
Nu åker vi till.. Japp, gymmet!!

Ciao!!
Fantastiska bilder 👌🏿
Här hemma är det endast gråväder…
IMG_2995.jpeg

Men fjällrävenjackan är väl vaxad 👍🏿😉
Önskar alla en härlig fredag!

Visst är det så!! Ni kanske minns att jag var på väg till Nordnorge för lite jobb kombinerat med semester förra veckan?
Allt avlöpte till belåtenhet! Kunder och partner i Norge var nöjda med min insats och frugan var nöjd med vistelsen i Tromsö.
Vi lyckades få med det mesta området har att bjuda på. Vidsträckt utsikt, vackra fjordar, norrsken, renar, simmande däggdjur av olika slag. Dock ingen val (förutom på tallriken..🫣) men tumlare såg vi.
IMG_6817.jpeg
IMG_6910.jpeg
IMG_6917.jpeg
IMG_6839.jpeg

Tromsö bjöd även på alla väder…solsken, regn, hagel, blåst och snö.. Jajjemen… Den trevliga matpausen på en strand på Sommarøy genomleds i snöblandat regn och blåst. Det var såååå mysigt…
IMG_3845.jpeg
A6705734.jpeg

Men men, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Och fjällräven plaggen fick visa vad de gick för. Note to self… Köp sånt där jävla vax och fixa kläderna jävla pappskalle…..😵‍💫
Dwellern skötte sig såklart exemplariskt men jag blev lite sugen på grönt av allt snöande..
Så idag kör vi dubbelOris..
IMG_6933.jpeg

Nu har vi kommit till den tid på året där man måste ha fuskljus för att ens kunna ta en klockbild så här tidigt….😵‍💫
Kanske byter till dubbelCasio senare. Vi ska iväg och passa barnbarn ikväll. Hoppas de små liven med föräldrar slutat sprida magsjuka som de tydligen fajtats med i veckan.

Vem vet, vi åker kanske på en ofrivillig bantningskur om ett par dagar…

I’ll keep you posted!! Men nu tar vi inte ut ngt i förskott. Vi siktar på en härlig kväll med småttingarna och en härlig helg på det.

Ta hand om er mina vänner!!!
Nu åker vi till.. Japp, gymmet!!

Ciao!!
Härligt!
Vad fint, det är stunder som detta som ger extra energi :)
Trevlig helg!

Hoppas ni alla känner er redo för helg och kanske lite ledighet.
Själv ska jag orka med fest och tid i skogen.

Denna dag till ära så kör jag min farfars tjänstemans klocka som han köpte ny när han tillträdde en ny position på jobbet.
Vackert att få kunna bära den, länge sedan han lämnade detta liv.

Ha en fin helg nu!
IMG_0090.jpeg

Tillbaka
Topp