• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 29/10 ”Idag var det banne mig inte lätt…”

Ha en trevlig helg alla, själv funderar jag på att ta lunch.
30144D65-AE3C-4887-8041-02C3143F50A9.jpeg

Häromveckan hamnade jag i en hiss med ett litet barn och hennes pappa, flickan med kvast och utstyrsel. - Har det varit teater, frågade jag. Flickan tittar inte på mig men pappan säger att här i området firas halloween i tre veckor. - jaha, svarar jag, jag trodde bara att det firades i samband med allhelgonahelgen. - Nej då, svarade pappan, det var så först. Flickan tittade fortfarande inte på mig. Hon undrade nog vad jag var för kuf som hade så dålig koll på något så självklart.

Inser att jag inte har något orange alls förutom i några bokomslag. Nu börjar sökandet efter en orange klocka så jag kan gå all in nästa 🎃

Trevlig fredag boys and girls!

DB313E8D-CD28-4228-BD59-CBC72034C9DC.jpeg

Senast ändrad:
Ibland så har man liksom ingen inspiration… Det är inte så plättlätt som man kan tro att hitta på något att skriva i tråden varje vecka. Så jag hoppas att ni läser inläggen i dessa trådar och inte bara slänger in er bild och ”call it a day”..;-)
Men.. Så slog det mig!! Det är ju Halloween i helgen!!! DET kan man ju skriva om!!
Det gjorde ju även klockvalet lätt!! PO chronon har ju rätt färgsättning och i ärlighetens namn så har den ju storleken inne också.. Det är det närmaste en pumpa jag lär komma i alla fall.
25E618D8-2690-4678-B4AF-609B28718CC9.jpeg

Helt ärligt är jag inte heeelt övertygad om att Halloween är ngt att ”fira”. Det går ju mest ut på att förse grannskapets ungar med godis. Jag ska ge de små liven varsin clementin jag!! MOAHAHAHAHA!!
Hur går tankarna hos er andra? Är ni mer Allhelgonahelgen firare som jag eller går ni all in och köper nya kostymer till familjen varje Halloween?!
Hur som haver så hoppas jag ni får en härlig helg!!

Trick or treat!!! 🎃

BEB4D3FC-B86A-47DD-A8D3-36A5FE1C34C7.jpeg
Broder, jag är mer som dig i detta avseende och tycker det här med Halloween bara är ett förtäckt barnarbete och tiggeri för att skaffa godis till ungar som redan har så det räcker och ännu ett sätt för handlarna att få oss att köpa saker som vi inte behöver!

Men va fan, idag är det #funkywatchfriday och då skiter jag i allt jag sa nyss och önskar dig @RicVin och alla andra en underbar och avkopplande helg trots detta med 🎃🎃🎃!

PS Självklart har även jag en 🎃-matchande klocka så det står härliga till, elak å allt, men den spar jag till den riktiga Halloween-dagen dvs söndag den 31:a! DS

Men dagens klocka ligger i alla fall i en kista....⚰️
IMG_1819.jpg
IMG_1822.jpg

IMG_1820 2.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp