• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 4/4 ”April april!!..”

Den här kom i veckan! Harwood, världens första serieproducerade automatiska verk. Patenterat 1924, presenterat på Baselmässan 1926! Publik lansering 1928,
men företaget dog under finanskrisen 1931, så alla är tillverkade under ett par år. kanske 30.000 ursprungligen.
Bumper-automat som Omega plockade upp när patentet löpte ut (har jag läst nånstans).
Klockan har ingen krona och därmed inget manuellt uppdrag. Man ställer visarna genom att vrida glasringen bakåt eller framåt, i mittläget syns en röd markering i stjärnan och klockan tickar på. Sjukt high-tech!
Får fundera på om jag ska tvätta silverboetten.
Ställningen funkar jättemjukt och den håller tiden jättebra! :D
IMG_8762.jpeg

26901605b.jpg

Senast ändrad:
Den här kom i veckan! Harwood, världens första serieproducerade automatiska verk. Presenterat 1924, presenterat på Baselmässan 1926! Publik lansering 1928,
men företaget dog under finanskrisen 1931, så alla är tillverkade under ett par år. kanske 30.000 ursprungligen.
Bumper-automat som Omega plockade upp när patentet löpte ut (har jag läst nånstans).
Klockan har ingen krona och därmed inget manuellt uppdrag. Man ställer visarna genom att vrida kronan bakåt eller framåt, i mittläget syns en röd markering i stjärnan och klockan tickar på.
IMG_8762.jpeg
Wow, så cool!

Den här kom i veckan! Harwood, världens första serieproducerade automatiska verk. Presenterat 1924, presenterat på Baselmässan 1926! Publik lansering 1928,
Klockan har ingen krona och därmed inget manuellt uppdrag. Man ställer visarna genom att vrida kronan bakåt eller framåt, i mittläget syns en röd markering i stjärnan och klockan tickar på.
IMG_8762.jpeg
Svincool!
Men jag måste fråga för jag fattar verkligen inte. ”Klockan har ingen krona, man ställer klockan genom att vrida kronan.” Löst citerat - men hur menar du?

Sommartid ja.. Jävlar, så fint ändå. Fick en försmak för tre veckor sedan i UK, med 18-19 grader och sol. Vände hemåt för att mötas av snöblandad snålblåst. Men tidsomställningen i helgen och vädret i veckan är balsam för själen!

Laddar för snabblunch med annan KSare, tråksubben ska få bekanta sig med en Panerai Radiomir, rekning inför potentiellt köp. 🙂

1000010396.jpg

Tillbaka
Topp