• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 5/1 ”Trot eller ej!! Idag e gubbfan vaken!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur FAAAAN kan man glömma att det är fredag?? Än värre hur kan man glömma att man har en uppgift att sköta på fredagar? EN JÄVLA SAK!! Ska det vara så svårt??
Kan bara be om ursäkt för fadäsen förra veckan och tacka @laketwig för hjälpen!

Så, nu vänder vi blad.. Vi går vidare helt enkelt! Det ör ju ett nytt år…
Härligt med vinter hörrni!!! Kört gatlopp mellan hem och jobb ett par gånger denna vecka. Mer än nödvändigt då någon vänlig själ norpat prylar på jobbet som jag skulle använda för en utbildning med ett par kollegor från olika delar av Europa.
Det blev ett trevligare möte än väntat. Inte träffat någon av dem i verkliga livet tidigare. Visade sig att båda hade ett intresse för klockor. Den ena hade en hel del klockor hemma. Bar en Rado Captain Cook som reseklocka. Riktigt stilig!! Hur vi kunde glömma att ta ett gemensamt handledsskott är och förblir en gåta…
There is always next time…
Men inte nog med det.. Det visade sig att hans fru efter en framgångsrik elitidrottskarriär utbildat sig till urmakare!!
Hon jobbar idag på Seryn watches, grundaren heter Ludek Seryn. Kan inte säga att jag har någon större koll på märket. Men gedigna pjäser gör de i alla fall.
IMG_0208.jpeg
IMG_0209.jpeg
IMG_0210.jpeg
IMG_0211.jpeg

Tror jag ska fråga om man kan köpa en för ”kompispris”..
Dvs bara en njure inte båda🤪

Nä!! Håller mig till min Panerai..
IMG_0213.jpeg

Den är ju i alla fall lite snarlik i fysisk storlek även om det skiljer lite när det kommer till prislappen 🤣

Ha en härlig helg i vinterkylan mina vänner!! Håll hårt i keps och sjal det blåser!!!

TGIF!

Hm...första fredagen det här året!

Fy...Fan, andra gången på en månad jag har Covid, före det hade jag inte haft den här skiten någon gång sedan starten i början av 2020. Blir att ta det fortsatt lugnt hela helgen , känner mig dock lite piggare!

Los Tantos har flyttat till gästrummet tills jag blir frisk igen. Finns en liten för del med SKITEN, jag för kvällsmaten serverad, annars är det alltid jag som fixar den, Hehe...det ska va GÖTT och LEVA, annars kan det KVITTA...

" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig Trettondagshelg aLLa KLOCKSNACKARE! "

img_2081-jpeg.2447853

Senast ändrad:
IMG_5450.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga KlockSnackare. 5 januari 1960 öppnade Arlanda flygplats för flygtrafik och sedan dess har ett antal flygplan startat och landat där oavsett veckodag. Veckor går ju fort och redan är det Fredag igen. Ha’re bra å trevlig helg och glöm bara inte bort Era nära och kära//🧐

Ja, kallt är det sannerligen då vi precis befinner oss i ett isdygn, nytt begrepp för mig men inte så svårt att fatta då vi officiellt verkar ha -36 grader här i Umeå idag! 😱

….men känn lugnet, det blir varmare fram på dagen för då STIGER temperaturen till mer behagliga -32 grader! 🥶🥶🥶🤷🏼‍♂️🤣

Annars är det ju fredag, FunkyWatchFredag! 🕺🏼

Ta er en underbar Trettondagsafton, för det ska vi! 🤗

IMG_4567.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp