• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 5/12 ”Alltså vad är det som händer??!!..”

Ikväll blir det jul-aw med jobbet.Trevlig fredag alla!
1000062952.jpg

Senast ändrad:
God fredagsmorgon master Ric och vänner! Kan vara skönt att hålla fast vid samma klocka ett tag ibland; det brukar sluta med att jag efter en sådan period bestämmer mig definitivt om den ska få stanna eller vandra vidare! Den här får nog stanna ett tag;-)! Ovanlig fyrkantig Borgelboett och så fick jag möjlighet att använda ett av mina NOS 🐊 armband! Tur att jag inte skänkt bort alla 😇!
IMG_9968.jpeg
IMG_9969.jpeg

Vacheron Cal 1121, som jag varit typ kär i sen jag läste Walt Odets artikel för 20+ år sen...

IMG_2369.jpeg

Det är ju i och för sig inte ovanligt att jag inte riktigt fattar vad som händer.
Men nu börjar jag bli orolig… Flera veckor i rad nu så har jag inte bytt klocka. Alltså inte alls! På HELA VECKAN??? Alltså VAD FAAN??!!
Det var ju inte så länge sen man kunde byta ett par gånger samma dag!!!
Det är inte att jag gillar några speciella klockor mer än andra och bär är dem längre tid än andra. Det är bara så att jag inte orkar byta… Tid har man ju, så det är inte det. Har liksom inte ngt sug efter att byta.
Speedyn här åkte på i tisdags..
IMG_7216.jpeg

Tror inte ens jag postade ngn Speedy Tuesday bild vare sig här eller på insta. Så inte ens det är sig likt…
Inte för att jag lidit. Det är ju en makalöst stilig klocka!!
Tog många år innan jag slog till. Testade ett gäng gånger men tyckte den kändes lite… Skramlig på ngt sätt. När jag väl köpte en så var den känslan som bortblåst! Tänkte istället att jag var helt dum i huvudet som inte slagit till tidigare. Minns att jag och frun satt och drack ngt gott på uteserveringen på Ravintola Strindberg på Esplanaden i Helsingfors. En tidig vårdag var det. Självklart hittade jag den här på KS. Affären gjordes upp på SMS som oftast.. Tror det var @hook jag köpte den av…
Var jäkligt nära att köpa en på ett av de tidiga Rob Engström eventen. Velade så länge att @Gavve knep den sista de hade hemma… De hade en ”Tintin” också men fy fan!! En sån var det ingen som ville ha på den tiden…
Det var ju dumt kan man tycka idag….
Som sagt tidigare, det är inte ovanligt att jag inte har koll…🤣

Men jag vet att det är fredag idag och helgen är fylld av aktiviteter! Skulle behöva ta ledigt på måndag för att hinna ladda om!!
Man kanske skulle sikta på lediga måndagar fram till pensionen?…
Måste kolla med PensionsPatrik om det är görligt…

Fridens liljor mina vänner! Ha en härlig andra advent!! ❤️🕯️🕯️❤️

Trevlig helg och advent!
Håller med. Svårt att byta till någon annan klocka.

IMG_9621.jpeg

Det måste nästan vara frågan om en pandemi då inte jag heller bytt klocka desto mer senaste tiden. Måste skärpa mig, till helgen ska det bytas minst fyra ggr och det blir guld för hela slanten. Men först ett par stadiga koppar bryggmalet Monsun malabar. Trevlig helg!

IMG_0212.jpeg

Tillbaka
Topp