• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️17/5 ”Nu är det banne mig DAGS!!..”

16610

Patek
2-Faktor
Trevlig fredag och helg på er
IMG_3209.jpeg
 

Brok

Omega
2-Faktor
Efter denna vecka är det väl ingen tvekan eller hur?? Det börjar fan vankas sommar och då vet ni vad som gäller eller hur?…
Japp GÜMMI på!!
IMG_1715.jpeg

Som jag väntat!!!

IMG_1719.jpeg

Sådär ja!! Inte nog med att det orange gümmit åkt på. Det ryktas även om att det blir årets första rabarberpaj ikväll! 😍 Kanske slår till med en grillning också. Men det får bli på klotWebern för nyinköpet ligger fortfarande i kartongen..🤪
IMG_1684.jpeg

Både grill och paj..Vilken fest!!!
Några andra som festar idag är ju våra grannar väster ut. ”Syttende Maj” är väl nästan som midsommar, julafton och nyår på en och samma gång för Norrmännen?…
Det är inte utan att man är en smula avis på deras firande.. Vår nationaldag har inte samma dignitet, i alla fall inte som firande. Inte för att traditionen är sämre här. Men inte är det riktigt samma grej? Eller är det bara jag..?
Yours truly kommer ju inte ens att vara ledig den 6/6 i år… Klantskallen har gått med på att hålla en utbildning för europeiska kollegor i München hela den veckan… Jävla sopa att inte kolla upp röda dagar innan man tackar ja till sånt🤨
Det som grämer mig allra värst är inte missad ledighet den dagen. Den kan jag ta en annan dag. Det värsta är att frugan kommer få vatten på sin redan översvämmade kvarn…
”Hade du haft en gammal hederlig papperskalender så hade du ALDRIG missat något sånt här!!…”
Naturligtvis är hon riktigt old school och kör papper… Hon har flera stycken. Fan vet hur hon vet vilken hon ska skriva upp vad i..
Nåja.. Hon kan få den lilla glädjen. Det är i alla fall fredag. Det kan hon banne mig inte skylla mig för att missa!!

Ta hand om er där ute!! Använd solskydd!!😎
Vad är det för verktyg på första bilden?
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_2101.jpeg

Bäste herr @RicVin Ibland blir det fel. Hederlig old papperskalender Filofax är inte så dumt att använda ibland och en trevlig penna att notera med. Ordning och reda å nu är det allt fredag. Klockan har ju passerat 15:00. Ha nu en riktigt trevlig helg, montera grillen å njut av godsaker kocken lagar på den. Ha`re bäst// 🧐
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2101.jpeg

Bäste herr @RicVin Ibland blir det fel. Hederlig old papperskalender Filofax är inte så dumt att använda ibland och en trevlig penna att notera med. Ordning och reda å nu är det allt fredag. Klockan har ju passerat 15:00. Ha nu en riktigt trevlig helg, montera grillen å njut av godsaker kocken lagar på den. Ha`re bäst// 🧐
Du har säkert rätt. Trevliga pennor finns en uppsjö av..;-)
Skumpan ligger fortfarande på kylning, frugan ligger på sofflocket och jag sk städa av det sista i mailskörden. Sen tar vi helg!!
IMG_1724.jpeg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2101.jpeg

Bäste herr @RicVin Ibland blir det fel. Hederlig old papperskalender Filofax är inte så dumt att använda ibland och en trevlig penna att notera med. Ordning och reda å nu är det allt fredag. Klockan har ju passerat 15:00. Ha nu en riktigt trevlig helg, montera grillen å njut av godsaker kocken lagar på den. Ha`re bäst// 🧐
Nu så!! Skål 🥂
IMG_1736.jpeg
 
Topp