• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️19/8 ”Nu så!! Nu är dags igen!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jajamän!! Det är fredag!!.. IGEN!! Makalöst vad veckorna springer förbi hörrni!! Snart är det vinter och vi måste sälja alla våra klockor för att ha råd att pynta elräkningen!!
Näää… Det får nog bli att köra skoteroverall inne istället. Lite kyla har väl ingen dött av… Eller?
Å andra sidan…Lyssnar man på våra politiska partier nuförtiden så kanske vi snart får betalt för att använda el…
Men man kanske inte ska tro allt man hör så här i valtider;-)
Nåja, kul att det finns överkomliga klockor som fortfarande väcker ens gillande om det nu blir dyrtider…Denna har Tissot verkligen lyckats med tycker jag…
E44AEF8D-EBA4-4746-BF20-31B2C5C62A67.jpeg

Får bli lite PRX att börja helgen med i alla fall. Imorrn är det kräftkalas på gång. Får kanske bli något orange då för att matcha de små krypen..

Ta hand om er och ha en härlig helg!!

Fakk va gött att det är Fredag! Dessvärre så måste jag börja städa hemma, då Los Tantos kommer hem på måndag efter 2 veckors semester! Och efter 2 veckor som gräsänkling, så har det blivit lite mer av ett ungkarls hem, ja ni fattar 😅

Ha en skön FREDAG och en jättetrevlig HELG aLLa KLOCKSNACKARE!

8D9B0C29-B6D4-4DE0-8784-7A08D3143E6E.jpeg

Jaja…nu ska jag börja sätta panel, med lite tur blir jag klar vid lunch. Och därmed ta ut några övertidstimmar och börja ställa till bombnedslaget hemma…

E03EDF09-A92D-4356-945E-33CD2BEBD7D1.jpeg

Senast ändrad:
89BACBC7-0578-4E7E-95F4-62EF52F71354.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare. 1772 den 19 augusti hände det saker i Stockholm. En statskupp genomfördes av Kung Gustav III. Om det var en statskupp eller en revolution är frågan. Kungen vill stärka sin makt. Magnus har iallafall namnsdag i dag och det hade även de som hette Magnus kuppdagen 1772. Trevlig helg allihopa och ha`re bra//🧐

Go'morron! Jo, elen blir en svettig del i ekonomin framöver. Tur att man åtminstone inte har några jättestora lån.
Men, veckorna rullar på i högt tempo och första veckan efter semestern är nästan helt avklarad. Det gick ju lätt, bara man är på plats och sätter igång.

Just nu är det mer väntan och förväntan i luften, ett nytt barnbarn kommer, vilken dag som helst.
Glad fredag och trevlig helg KS:are!
PSX_20220819_074357.jpg

Senast ändrad:
Ja den här kostade 184kr plus batteri så jag har nog råd att värma soppan i mikron några gånger i alla fall. Såg ju ut som om någon trillat i dammen på 17:e med den då det var en beläggning på insidan glaset, men med hjälp av youtube fick jag av kronan och ur med verket och kunde göra rent.

Vad gjorde vi klockamatörer innan Youtube fanns?
14C71DB9-B6E9-44A9-8C18-EF30D06A2990.jpeg

Tillbaka
Topp