• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™ 26/7 by laketwig – ”Time flies...!”

laketwig

Pandion
2-Faktor
Som min gamla far (RIP) brukade säga: ”Dagarna sniglar sig fram medans veckorna blåser förbi.”. Fyllde 70 i våras och på måndag är det 11 år sedan jag skapade ett konto här på KS.

Dom första åren på KS var intensiva. Har väl alltid gillat klockor men oftast bara haft en. Det ändrades raskt och en bunt från IWC, Rolex, Omega, Sinn, Glycine, Seiko m fl kom och dom flesta gick i början. Med tiden började jag inse vilka klockor jag verkligen gillade och takten lugnade ner sig. Dom sista fem åren har jag bara köpt tre klockor, varav den sista för två år sedan. Det har resulterat i nedanstående samling, i anskaffningsordning från vänster till höger:

1 - Samling.jpg


Hela resan finns att läsa här, som av naturliga skäl inte kommer att uppdateras på måndag.:

https://klocksnack.se/threads/fyra-...enare-en-klockresa-uppdaterad-23-07-29.77233/

På sista tiden är det inget som lockat och jag är nog ganska nöjd med dom sju jag roterar veckovis, med bytet lagom till fredagstråden. Har snarare funderat på att sälja två eller tre och ersätta dom med en Rolex GMT II Coke. Har varit sugen ända sen jag för några år sedan hjälpte @hook att köpa en i min stad. Jag fick låna den en vecka och har haft den i bakhuvudet sen dess:

2 - Rolex GMT.jpg


Lär dock inte sälja något innan jag har hittat ett fint ex till ett vettigt pris. En sak är i alla fall säker, dagens klocka gör jag mig aldrig av med! :happyhappy:

Rolex 2024-07-26 (fredag).jpg


Ha en bra fredag, helg och sommar, oavsett om ni jobbar eller har semester! / laketwig
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
TGIF!

Godmorgon @laketwig!

Tyvärr så blir det att fortsätta och jobba ett tag till!

Dock så går min älskade Los Tantos på en välbehövlig SEMESTER! Så jag kommer att vara gräsänkling i två veckor!
Så denna helgen så ska vi bara mysa och rå om varandra och hitta på roliga saker innan hon åker till sina föräldrar på söndag!

Faktum är att jag kommet att sakna henne som bara den ❤️



" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_9801.jpeg
 

Lesa

KS Explorers Club
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5094.jpeg

Godmorgon klocksnackare, semesterfirande @RicVin och herr @laketwig. Idag 26 juli firar tre länder sin nationaldag. Cuba, Liberia och Maldiverna. Vad händer mera idag då? I kväll tänds Olympiska elden i Paris och 33:e olympiska sommarspelet invigs sedan sommarspelen infördes 1896. Oavsett om ni nu har semester eller inte så stundar helg strax. Trevlig helg allihopa å ha`re bäst och glöm inte bort era nära och kära//🧐
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg

mörrn. kör denna som vanligt. snart 15 mån owg (har några till men använder ALDRIG). har dock fått ett osunt sug efter något större så trålar runt efter en Sinn. c24…är folk idioter eller varför sätter man såna orimliga priser, ofta tom långt över list…nåväl, trevlig helg
 

hepanter

Pandion
2-Faktor
God morgon @laketwig trevliga klockor där.
Lite samma med mig, levt rejält intensivt och provat runt mycket, men börjar lugna mig och inse vad jag gillar för klockor.
Idag sitter "the citizen" chronomaster från 2003 på armen med perpetual datum.
200 m WR HAQ +-5 sec per år med duratect behandling perfekt klocka för lantbruket.
Ha en fin fredag allesammans
1000032355.png
1000032351.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
93DB3199-2A40-483C-9542-0CA01E53B071.jpeg

8F9F0C13-A46D-4E3D-A1F9-576BA4AB3528.jpeg

Ja du @laketwig, vi hör till åldringarna här. Blir 70 om ett halvår (om man får ha hälsan) ungefär samtidigt med @Tuktuk, men det hindrar en inte från att gå på konsert. Maken till energiknippe har jag aldrig sett på scenen. Pink var fantastiskt i går. Men det blev sent, i säng vid 02:00. Tur man är pensionär.
Ha nu en skön fredag och helg alla.
 
Senast ändrad:
Topp