• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™ 30/5 by laketwig – Alla goda ting är två, eller möjligen tre ...

Nu får det nog fasen vara kväll hörrni 🙂
Har ändå hunnit med en hel del idag ju👍 Högtalarbyte, hämta lastmaskin
IMG_20250530_115421.jpg
och spoilertrimmat Buddy V4an,
IMG_20250530_164907.jpg
och hämtat ut en till G-shock 😁
IMG_20250530_171314.jpg

Så nu tar vi helg! 😀

IMG_8947.jpeg

Go eftermiddag @RicVin. Tråkigt värre förstår jag med barnbarn baciller i kroppen .Hoppas att du kryar på dig a.s.a.p. Jag har också hört ryktesvägen att en skvätt ” beska droppar” är en bra medicin. Iallafall skål på dig, MM uret har passerat 15:00 … //🧐
Inte beska droppar men starka i alla fall. Min pappa sa alltid att man skulle ta en virre eller två vid förkylning eller annan sjukdom också för den delen. ”Även om det inte botade så blev det lite roligare att vara sjuk” sa han.. Det ligger något i det..
IMG_5310.jpeg

Skål och trevlig helg!!!

TGIF!! Äntligen!
Fast egentligen var det ju fredag redan i onsdags. Men lite skönt är det ändå. Nu är det gin o'clock!
Önskar er alla en fortsatt fantastisk fredag och underbar helg!
20250530_191557.jpg

Ikväll testar jag James Gin @StarMan .
Hämtade idag några nya och fyllde på ett gäng som höll på att ta slut.
20250530_190917.jpg
Kul! Har kollat en del youtube om James Mays gin. Recension på den önskas. Ser att du också tagit hem Fourpillars Navy, en som jag velat testa länge! Gillar deras Rare Dry (och förstås samarbetet de hade med Hernö men de flaskorna är ju uppdruckna sen länge 😅)

James Gin och Four Pillars är faktiskt de jag aldrig provat tidigare 😀
James Gin var riktigt trevlig. Mycket kryddor, mindre enbär, och väldigt lite citrus. Lite mycket kardemumma dock, som jag inte är helt såld på. Får testa med lite olika tonics och se vad den passar med. Kanske något med lite apelsin och/eller ingefära? Kan nog fungera riktigt bra i en Negroni också. Ville verkligen gilla den, James May är en favorit. Men just nu vet jag inte om jag kommer köpa den igen. Får testa den mer innan jag bestämer mig.

James Gin och Four Pillars är faktiskt de jag aldrig provat tidigare 😀
James Gin var riktigt trevlig. Mycket kryddor, mindre enbär, och väldigt lite citrus. Lite mycket kardemumma dock, som jag inte är helt såld på. Får testa med lite olika tonics och se vad den passar med. Kanske något med lite apelsin och/eller ingefära? Kan nog fungera riktigt bra i en Negroni också. Ville verkligen gilla den, James May är en favorit. Men just nu vet jag inte om jag kommer köpa den igen. Får testa den mer innan jag bestämer mig.
För mycket kanelbulle är inte heller min favorit men han har ju ett par andra som kanske är bättre

Det blev en ipa 🍺 på höjden, prank på Strindberg och sedvanligt klockbyte. Tack @laketwig för fin trådstart. Fina hundar allihop! Hade en kompis (fortfarande kompis och barndomsvän förresten) som hade en irländsk setter. Fantastiskt fin hund.

Ipan tog slut innan jag hann fota. Tyvärr för det hade varit kul med ett foto på en öl här på ks.

IMG_4421.jpeg
IMG_4419.jpeg

RicVin ville ha klämdagsledigt idag så ni får dras med mig istället. ;)

Både jag och fru laketwig är uppvuxna med hundar. När vi började umgås hade hon en hund och sen har det bara rullat på. Under småbarnsåren hade vi två, vilket senare blev tre under mer än 10 år, för att sen återgå till två igen. Vi har haft sex Springer Spanniel, tre Irländsk Setter och två Gordon Setter, samtliga fågelhundar.

När en har fått lov att sluta pga hög ålder eller sjukdom har vi haft tur och ganska snabbt lyckats hitta en lämplig ny hund. Tills förra året då Gordon Settern Zooki fick lov att sluta i februari vid 12 års ålder. RIP in dog heaven! :heart:

1 - Zooki 2023-10-18.jpg

Vi hade ju kvar Springer Spannieln Jaffa som då var knappt fyra år:

2 - Jaffa 2023-09-17.jpg

Vi hade redan kontaktat Jaffas uppfödare om att vi gärna köpte en till från hennes nästa kull. Under förra året försökte hon para fem gånger utan resultat och ingen annan uppfödare av Springer fanns inom rimligt avstånd. Med bara en hund under merparten av förra året var det ett konstant slagsmål om vem av oss som skulle få gå ut med hunden. Fru laketwig vann oftast så jag fick mindre motion, vilket märktes på vikt och midjemått ... :banghead:

Runt årskiftet gav vi upp tanken på en valp och började leta efter en lite äldre hund. Hittade en Springer hos en uppfödare i Växjö som var 5,5 månader. Tänkt att gå i avel då hon är ett praktexemplar men utvecklade ett litet underbett, vilket satte stopp för det. Istället hamnade Päron hos oss i början på januari: :happyhappy:

3 - Päron 2025-04-17 (9 månader).jpg

Nu är ordningen återställd. Jaffa och Päron är bästa kompisar och jag och fru laketwig slipper fajtas om vem som ska gå ut med hunden.

4 - Jaffa & Päron 2025-02-14.jpg

Ha en fortsatt bra fredag och en minst lika bra helg, oavsett om ni har hund eller inte. / laketwig, Jaffa & Päron

IWC DT 2025-05-30 (fredag).jpg

RicVin ville ha klämdagsledigt idag så ni får dras med mig istället. ;)

Både jag och fru laketwig är uppvuxna med hundar. När vi började umgås hade hon en hund och sen har det bara rullat på. Under småbarnsåren hade vi två, vilket senare blev tre under mer än 10 år, för att sen återgå till två igen. Vi har haft sex Springer Spanniel, tre Irländsk Setter och två Gordon Setter, samtliga fågelhundar.

När en har fått lov att sluta pga hög ålder eller sjukdom har vi haft tur och ganska snabbt lyckats hitta en lämplig ny hund. Tills förra året då Gordon Settern Zooki fick lov att sluta i februari vid 12 års ålder. RIP in dog heaven! :heart:

1 - Zooki 2023-10-18.jpg

Vi hade ju kvar Springer Spannieln Jaffa som då var knappt fyra år:

2 - Jaffa 2023-09-17.jpg

Vi hade redan kontaktat Jaffas uppfödare om att vi gärna köpte en till från hennes nästa kull. Under förra året försökte hon para fem gånger utan resultat och ingen annan uppfödare av Springer fanns inom rimligt avstånd. Med bara en hund under merparten av förra året var det ett konstant slagsmål om vem av oss som skulle få gå ut med hunden. Fru laketwig vann oftast så jag fick mindre motion, vilket märktes på vikt och midjemått ... :banghead:

Runt årskiftet gav vi upp tanken på en valp och började leta efter en lite äldre hund. Hittade en Springer hos en uppfödare i Växjö som var 5,5 månader. Tänkt att gå i avel då hon är ett praktexemplar men utvecklade ett litet underbett, vilket satte stopp för det. Istället hamnade Päron hos oss i början på januari: :happyhappy:

3 - Päron 2025-04-17 (9 månader).jpg

Nu är ordningen återställd. Jaffa och Päron är bästa kompisar och jag och fru laketwig slipper fajtas om vem som ska gå ut med hunden.

4 - Jaffa & Päron 2025-02-14.jpg

Ha en fortsatt bra fredag och en minst lika bra helg, oavsett om ni har hund eller inte. / laketwig, Jaffa & Päron

IWC DT 2025-05-30 (fredag).jpg

Vi har också haft två hundar på senare år och numera mor och dotter, men Jack Russel Terrier. De har så mysigt ihop.
Vicky och Ilse (kopia).jpg

Tillbaka
Topp