• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD 15/7 by SalvadorDali

Det där var faktiskt ingen dum idé! Man kanske skulle ta att skaffa sig en semestertelefon👍
Lite OT men skaffa en telefon med dual sim (typ ett fysiskt och ett E-sim). Slår alltid av jobb sim:et vid ledighet och kör med omiks profillägen som slår på automatist (typ: fokus, ledig, jobb, träning etc. ).

Gillar @Olipheus idé med en enkel telefon. Men skulle få svårt utan kamera. Speciellt när man plåtar barn (egna alltså 😬) om vartannat på semestern.

Vinterbild för topic och svalka.
07E8FD1E-3E5C-4D69-8C62-94669CB1EDE9.jpeg

Mycket bra jobbat @SalvadorDali !!!
Kan känna igen mig i det där med att man fastnar i mobilen!! Ska försöka skärpa mig!!
Var faktiskt vaken vi 8 rycket men sen in i tråden ändå. Var tvungen att hitta lämpliga bakgrunder dagen till ära!!!
6E0F0699-526B-4000-8708-F0D9424B355F.jpeg
B9BAFA96-D43D-4962-BFAB-EBEF178644B7.jpeg

Ha det så gott!!

Tack så mycket!! Vi har alla skolats av den bäste😃

Wow, vilken hyllning i bilder!❤️ Tänk att du t.o.m. kommit över min midsommarbild från förra året😆

Lite OT men skaffa en telefon med dual sim (typ ett fysiskt och ett E-sim). Slår alltid av jobb sim:et vid ledighet och kör med omiks profillägen som slår på automatist (typ: fokus, ledig, jobb, träning etc. ).

Gillar @Olipheus idé med en enkel telefon. Men skulle få svårt utan kamera. Speciellt när man plåtar barn (egna alltså 😬) om vartannat på semestern.

Vinterbild för topic och svalka.
07E8FD1E-3E5C-4D69-8C62-94669CB1EDE9.jpeg

Hold your horses! släppa jobbet??😆

Jag tror jag får börja med små steg. Det med kameran har du iofs rätt i, men jag tror inte att jag skulle ha karaktär nog att inte koppla upp mig mot jobb-kortet.

Nä, vem försöker jag lura egentligen😆 Men jag ska verkligen försöka tänka mig för nu i sommar🙈

Kurragömma med sonen i all ära men ordet
”semester” har fått en annan innebörd när man tar hand om två knoddar 24/7. Mysigt men blir skönt att vila upp sig när man kommer tillbaka till jobbet i aug..

Tack gud för det svarta guldet, här inne på dagens 6e kopp (försöker hålla mig till en per 30 min)

879766E3-1743-4262-9038-FD524DB648AF.jpeg

Jag kan relatera till fullo och få har jag bara en gangster här hemma😁
Kan man få Mollbergs Blandning i droppform tro..🤔

Kloka ord och en eloge för din generösa gåva till BCF. Finns det en mening med livet så är det nog kurragömma med sonen.

Det enda jag saknar är en rolig historia från västkusten. Skämten är bättre från den sidan, mer hjärta som säkert härstammar från kampen med ett riktigt hav. På min sida av Sverige är det tuffaste vi kan utsättas för algblomning. Det mäter sig inte riktigt med en västkustsbos dagliga närvaro av döden, iaf om man var fiskare back in the old days.

Trevlig fredag! Nu kommer det en Göteborgs-vits:

Magistern till Lell-Ada:

– Vad vet du om fåglarna?

– Dom lägger ägg.

– Vad vet du mer om fåglarna?

– Dom ligger på dom.

– Riktigt. Nå, vet du något om fiskarna?

– Dom lägger också ägg.

– Vet du något mer om fiskarna?

– Dom ligger på ägg dom också.

– Vad säger du! Ligger dom på ägg? Kan du säga en enda fisk som ligger på ägg?

– Ansjovis!

8F146469-FFB4-42D9-A979-C78348C95266.jpeg

Senast ändrad:
Kloka ord och en eloge för din generösa gåva till BCF. Finns det en mening med livet så är det nog kurragömma med sonen.

Det enda jag saknar är en rolig historia från västkusten. Skämten är bättre från den sidan, mer hjärta som säkert härstammar från kampen med ett riktigt hav. På min sida av Sverige är det tuffaste vi kan utsättas för algblomning. Det mäter sig inte riktigt med en västkustsbos dagliga närvaro av döden, iaf om man var fiskare back in the old days.

Trevlig fredag! Nu kommer det en Göteborgs-vits:

Magistern till Lell-Ada:

– Vad vet du om fåglarna?

– Dom lägger ägg.

– Vad vet du mer om fåglarna?

– Dom ligger på dom.

– Riktigt. Nå, vet du något om fiskarna?

– Dom lägger också ägg.

– Vet du något mer om fiskarna?

– Dom ligger på ägg dom också.

– Vad säger du! Ligger dom på ägg? Kan du säga en enda fisk som ligger på ägg?

– Ansjovis!

8F146469-FFB4-42D9-A979-C78348C95266.jpeg

Tack!😃

Får bjussa på denna:

Varför är det ingen snö på gatorna i Glasgow på vintern?

- De e la klart. 600.000 skottar

ba86302821d5ae47aad2fe0ac63aa9a9.gif

Tack!😃

Får bjussa på denna:

Varför är det ingen snö på gatorna i Glasgow på vintern?

- De e la klart. 600.000 skottar

ba86302821d5ae47aad2fe0ac63aa9a9.gif
Underbart, så ska det låta. Om jag får återkoppla till djupet i din inledning, kan det här urklippet ur Göteborgsposten få lite tid att fundera över. Sociala medier är vår tids värsta plåga, om du frågar mig som gått från väldigt aktiv till knappt något alls mer än KS. Tyvärr är det här så nytt fenomen i människans historia så det finns inte mycket forskning kring vad som sker i oss när vi skummar information ytligt och bombarderas med förenklade påståenden. Läs böcker för sonen när han tröttnat på kurragömma. Just ja, jag glömde bort urklippet. "Är det mobiltelefonstressen som fått folk att tappa förmågan att berätta historier? Avspeglar de snabba vitsarna vår tids hetsiga samhällstempo?"

Mer västkusthumor
Skärmavbild 2022-07-15 kl. 13.47.52.png

Skärmavbild 2022-07-15 kl. 13.44.44.png

Den här bilden på dill och en Blancpain får stå för en vits från Östersjösidan: - Hej, har ni rädisor? - Men va f-n, det här är en porrbutik. - Jaha, har ni dilldå?
IMG_3890.JPG

Senast ändrad:
Underbart, så ska det låta. Om jag får återkoppla till djupet i din inledning, kan det här urklippet ur Göteborgsposten få lite tid att fundera över. Sociala medier är vår tids värsta plåga, om du frågar mig som gått från väldigt aktiv till knappt något alls mer än KS. Tyvärr är det här så nytt fenomen i människans historia så det finns inte mycket forskning kring vad som sker i oss när vi skummar information ytligt och bombarderas med förenklade påståenden. Läs böcker för sonen när han tröttnat på kurragömma. Just ja, jag glömde bort urklippet. "Är det mobiltelefonstressen som fått folk att tappa förmågan att berätta historier? Avspeglar de snabba vitsarna vår tids hetsiga samhällstempo?"

Mer västkusthumor
Skärmavbild 2022-07-15 kl. 13.47.52.png

Skärmavbild 2022-07-15 kl. 13.44.44.png

Den här bilden på dill och en Blancpain får stå för en vits från Östersjösidan: - Hej, har ni rädisor? - Men va f-n, det här är en porrbutik. - Jaha, har ni dilldå?
IMG_3890.JPG

Det där stämmer! Det är faktiskt väldigt sällan man träffar någon jämnårig, 80-talist eller yngre, som kan dra roliga historier. Min far har gjort det till en konstform men han är visserligen född -49 och born and raised i Göteborg. Tror mycket väl att det kan ha att göra med den digitala tidsåldern.

Idag har vi hunnit med att läsa lite också. Har nyss introducerar "Fem böckerna" och dom har faktiskt gått hem😃 Lite nostalgi från min egen barndom👍

Säg gärna till om du ska sälja din BP någon gång. Den var riktigt fin!

"
Det är Kal å Ada som sitter enna i Slottsskogen och vänslas, mycket intensivt på en träbänk. En sån där ribbad parkbänk.

Å så säger Kal:
– Ada du kan la känna lite på den.
– Ja, det kan jag la, säger Ada.

Å så vränger han ut den genom ribborna. Och så är det lite mörkt. Och så känner hon med handen.

Å så säger hon:
– Men Kal, de e ju två!
– Ja jag bajsa lite också.

Det där stämmer! Det är faktiskt väldigt sällan man träffar någon jämnårig, 80-talist eller yngre, som kan dra roliga historier. Min far har gjort det till en konstform men han är visserligen född -49 och born and raised i Göteborg. Tror mycket väl att det kan ha att göra med den digitala tidsåldern.

Idag har vi hunnit med att läsa lite också. Har nyss introducerar "Fem böckerna" och dom har faktiskt gått hem😃 Lite nostalgi från min egen barndom👍

Säg gärna till om du ska sälja din BP någon gång. Den var riktigt fin!

"
Det är Kal å Ada som sitter enna i Slottsskogen och vänslas, mycket intensivt på en träbänk. En sån där ribbad parkbänk.

Å så säger Kal:
– Ada du kan la känna lite på den.
– Ja, det kan jag la, säger Ada.

Å så vränger han ut den genom ribborna. Och så är det lite mörkt. Och så känner hon med handen.

Å så säger hon:
– Men Kal, de e ju två!
– Ja jag bajsa lite också.
🙈

Tillbaka
Topp