• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s LångFREDAGSTRÅD™️ 7/4 ”Dagen heter ju ”lång” så bäst att börja i tid…”

IMG_9157.jpeg

Bäste herr @RicVin . Även om det är låååångfredag så hinner klockan passera 15:00. Du kanske fortfarande muttra och skruvar men här bubblar det i glaset " an old custom". Ha en riktigt trevlig påskhelg å njut av någon ädel dryck under dessa dagar. Ha ´re bäst// 🧐

Senast ändrad:
1B322AC0-B1AB-465B-ADF7-6F50FE55E539.jpeg

Ah! OWGMarch är över och AllWatchApril är här! Och första långfredagen som i år sammanfaller med första fredagen i april torde således bli en orgie i klockbyten. Kanske att jag borde göra som du @RicVin och bära Panerai, men min är så mör efter 31 dagar på raken med mig så jag låter den vila och går loss i Seiko-lådan istället. Den här fick jag på köpet när jag köpte pannan av @jabla . Lite lustigt ändå för det var den jag ville ha egentligen. Glad fredag och glad påsk allihopa!

1B322AC0-B1AB-465B-ADF7-6F50FE55E539.jpeg

Ah! OWGMarch är över och AllWatchApril är här! Och första långfredagen som i år sammanfaller med första fredagen i april torde således bli en orgie i klockbyten. Kanske att jag borde göra som du @RicVin och bära Panerai, men min är så mör efter 31 dagar på raken med mig så jag låter den vila och går loss i Seiko-lådan istället. Den här fick jag på köpet när jag köpte pannan av @jabla . Lite lustigt ändå för det var den jag ville ha egentligen. Glad fredag och glad påsk allihopa!
Låter som en bra affär 😃

73977DE9-A0B2-4175-821D-F4613B18D000.jpeg

Vad är detta @RicVin? Klockan är nästan åtta och fredagstråden har bara kommit upp i tre sidor? Jag minns det som igår när allt under tio sidor i fredagstråden var ett kollektivt nederlag. Drar mitt strå till stacken och bidrar med en klocka i påskens färger som tickar som ett helt golvur.

Vad är detta @RicVin? Klockan är nästan åtta och fredagstråden har bara kommit upp i tre sidor? Jag minns det som igår när allt under tio sidor i fredagstråden var ett kollektivt nederlag. Drar mitt strå till stacken och bidrar med en klocka i påskens färger som tickar som ett helt golvur.
Eller hur! Kom igen nu, visa kvällsklockorna!
33B8601A-1C5F-4F4C-810B-610B542930E0.jpeg

Dagens kvällsklocka för denna långfredag.

Det är nog jag som börjar tappa stinget… Eller så firar folk påsk :)
I ärlighetens namn så var det rätt
länge sen det var 10 sidor. Minns inte när det ändrades men det var nästan från en vecka till en annan så antingen var det så att folk slutade multiposta eller så var det ett gäng som helt enkelt slutade posta.
Oklart exakt vad.
Men jag är glad att ett gäng fortfarande hänger med!! :)

Tillbaka
Topp