• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 10/2 "När katten...eller kattan.. är borta.."

Det var ju underbart att köpa lösgodis förr :) Alla kiosker hade som en liten trappa framför där lösgodiset låg så att även de små barnen skulle kunna se.
Godiset låg i olika fack ofta under ett stor genomskinligt plastlock. Och precis som du säger så plockade kioskpersonalen med tång medan man stod och pekade:

-En sån röd, och en sån, två kolor.

Och så frågade man med jämna mellanrum hur mycket man var uppe i och höll tummarna att det inte var riktigt färdigplockat.
Om kidsen idag skulle få dåtidens storlek på godispåsar att plocka lösgodis i skulle de nog tro att de var utsatta för ett skämt. De har ju svällt minst sagt.
Haha, det hörs att du varit med förr, precis som du säger, i små plasburkar låg godiset. Kommer ihåg att evighetsmint kostade 10 öre, och den smaskade man på i omgångar :p. Dagen jättehinkar är ju hemska egentligen, motsvarar säkert 4-5 lördagsgodis av den gamla sorten :)

Haha, det hörs att du varit med förr, precis som du säger, i små plasburkar låg godiset. Kommer ihåg att evighetsmint kostade 10 öre, och den smaskade man på i omgångar :p. Dagen jättehinkar är ju hemska egentligen, motsvarar säkert 4-5 lördagsgodis av den gamla sorten :)

Det var helt enkelt bättre förr :) Jag tror att du näsan kan dubbla det...tror du kan fylla dagens påsar med 10st av de gamla.
Den här godispåsen är av en modell som jag verkligen minns, men nu är vi verkligen OT.

Kan inte @RicVin dra igång ett nostalgitema nästa fredag? :)
Förresten tycker jag att folk i allmänhet borde anstränga sig lite bättre att följa fredagstemat så att det inte bara blir en vanlig dagensklocka-tråd :heart:

Påse.jpg

Det var helt enkelt bättre förr :) Jag tror att du näsan kan dubbla det...tror du kan fylla dagens påsar med 10st av de gamla.
Den här godispåsen är av en modell som jag verkligen minns, men nu är vi verkligen OT.

Kan inte @RicVin dra igång ett nostalgitema nästa fredag? :)
Förresten tycker jag att folk i allmänhet borde anstränga sig lite bättre att följa fredagstemat så att det inte bara blir en vanlig dagensklocka-tråd :heart:

Påse.jpg
Men visst, så där såg de ut, fyllda till bredden med 20st 5-öres godisar. Ibland. Kunde slinka med en tomte eller dumleklubba ibland :p.
F'låt OT.

Ouaaaamoha, var hittade du den din lyckans ost ? :)

På Hemmakväll :) Vet inte om det finns i Skåne? Den röda smakade precis som jag mindes, men den blå var inte riktigt samma. Har för mig att det var en annan nyans av blå färg också, så det är möjligt att det inte är samma som den som jag hade som favorit.

EDIT: Finns ju för tusan i Trellborg så imorgon kan du ta ett litet steg närmre barndomen :)

Senast ändrad:
På Hemmakväll :) Vet inte om det finns i Skåne? Den röd smakade precis som jag mindes, men den blå var inte riktigt samma. Har för mig att det var en annan nyans av blå färg också, så det är möjligt att det inte är samma som den som jag hade som favorit.

EDIT: Finns ju för tusan i Trellborg så imorgon kan du ta ett litet steg närmre barndomen :)
Great!! Tack för tips :D

Tillbaka
Topp