• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 11/3 "Visst är det så.."

SJ Smythe

Cartier
Ha en fin fredag!

image.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Trevlig fredag och trevlig vecka på er också. Nu är jag på väg ner till Turin för vidare transport in i Frankrike. Jag med några vänner skall gå en sex dagars tur i Sydalperna. Vi skall gå en längre tur på ski randonné (lätt alpin skidutrustning med urkopplingsbar häl och stighudar, stegjärn samt skarjärn). Packning på ryggen (ca 15kg) med övernattningar i refuger (fjällstationen, bemannade och obemannade) samt härbärgen där möjlighet ges. Denna tur går på lägre höjd än vad jag är van vid, med det blir spännande med nya berg för min del. De toppar och pass vi skall ta oss över ligger strax under 3000 meter. Legat i hårdträning sedan i hösts för detta. Jag skall se om jag inte kan göra ett inlägg på Lifestyle senare.
På handleden är givetvis min äventyrarklocka Agua Terra, Omegas alternativ till Rolex Explorer.
Au revoir!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Från min tur 2012, klassiska Haute Routen
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Yes, gjorde en CAM-operation (FAI) i december. Precis börjat få tillbaka rörlighet. Länge sedan du gjorde en och vilken typ?
Gjort samma där de fräser bort osteofyten (ben-påväxten), med tillägget att de transplanterade en bit av senan på baksidan av knät till höften. Som en ny menisk (labrum) typ. Det är två och ett halvt år sedan nu. Tog typ ett år att bli hyfsat återställd för att komma tillbaka till träningen, framförallt cykling.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig fredag och trevlig vecka på er också. Nu är jag på väg ner till Turin för vidare transport in i Frankrike. Jag med några vänner skall gå en sex dagars tur i Sydalperna. Vi skall gå en längre tur på ski randonné (lätt alpin skidutrustning med urkopplingsbar häl och stighudar, stegjärn samt skarjärn). Packning på ryggen (ca 15kg) med övernattningar i refuger (fjällstationen, bemannade och obemannade) samt härbärgen där möjlighet ges. Denna tur går på lägre höjd än vad jag är van vid, med det blir spännande med nya berg för min del. De toppar och pass vi skall ta oss över ligger strax under 3000 meter. Jag skall se om jag inte kan göra ett inlägg på Lifestyle senare.
På handleden är givetvis min äventyrsklocka Agua Terra, Omegas alternativ till Rolex Explorer.
Au revoir!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Från min tur 2012, klassiska Haute Routen
Mäktigt! Trevlig resa! :)
 

BCKSTRM

Rolex
Trevlig fredag och trevlig vecka på er också. Nu är jag på väg ner till Turin för vidare transport in i Frankrike. Jag med några vänner skall gå en sex dagars tur i Sydalperna. Vi skall gå en längre tur på ski randonné (lätt alpin skidutrustning med urkopplingsbar häl och stighudar, stegjärn samt skarjärn). Packning på ryggen (ca 15kg) med övernattningar i refuger (fjällstationen, bemannade och obemannade) samt härbärgen där möjlighet ges. Denna tur går på lägre höjd än vad jag är van vid, med det blir spännande med nya berg för min del. De toppar och pass vi skall ta oss över ligger strax under 3000 meter. Legat i hårdträning sedan i hösts för detta. Jag skall se om jag inte kan göra ett inlägg på Lifestyle senare.
På handleden är givetvis min äventyrarklocka Agua Terra, Omegas alternativ till Rolex Explorer.
Au revoir!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Från min tur 2012, klassiska Haute Routen
Coolt! Vilket äventyr :)
 
Topp