• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 14/7 "Suomi PERJANTAIKIERRE sponsoroi @Hoffa "

20170714_083724.jpg

Mukavaa perjantai kaikki!
20170714_081735.jpg

Bra jobbat @RicVin ! Fritt översatt så skrev du så här:

Hojo hojo! God morgon..
Nu är det väl ändå semester också..
Trött men glad... riktigt bäst
Sällskap! Inte inte gå ut!!
Villes ställe open(?) börjar med det här knappandet
Jasså... Mikkeli visar... mätaren!
Mormor tunnel onsdag, och det var bra!
Här är det ännu vinter...usch! Och minus 5...
Tandborste! Inte skrattar Pekka i onödan. Kekkonen hälsade på oss en gång. Och till saken, i morgon går vi på mässa igen på sh-dagen. Siudee (?)
Skål för satan lampampää!!(?)

Nu tar jag en verklig ledig dag!
Fredag tar man inte ifrån mig nästa vecka
Nästa vecka är det Kim som började gängan...
Ännu en sak...
Grattis Omen !!!!

Ooops!! Glömde en sak!!
Får ej övertäckas!!!!
Tack för det!!! Jag var lyckligt ovetandes om det mesta faktiskt. Fuskade lite med Google translate de sista raderna. De blev ju de mest obegripliga....:) @Kim ska inte börja gänga nästa vecka utan han ska starta FREDAGSTRÅDEN då!!! :)
Meningen innan blev ju också galen iom att jag visst lämnar ifrån mig de kommande 2 fredagarna till och med..
JÄÄVLA GOOGLE!!! :)

Tack för det!!! Jag var lyckligt ovetandes om det mesta faktiskt. Fuskade lite med Google translate de sista raderna. De blev ju de mest obegripliga....:) @Kim ska inte börja gänga nästa vecka utan han ska starta FREDAGSTRÅDEN då!!! :)
Meningen innan blev ju också galen iom att jag visst lämnar ifrån mig de kommande 2 fredagarna till och med..
Jag gängar gärna nästa fredag. Är det du som delar ut familjebelöningar store @RicVin

Ok? Google Translate verkar inte vara så bra på finska till svenska... Men men, glad fredag och skål och grattis och allt vad det kan vara. Hoppas ni inte fryser ihjäl(?).

Haha, underhållande var det iallafall! Och nu är jag ingen native finskspråkig, utan en utflyttad finlandssvensk så det kommer säkert nån riktig finne och läxar upp mig och min översättning snart :blackeye:

Tillbaka
Topp