• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD 23/9 "Totte borde fanimej inte fått några kulor!!"

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Billig men trevlig Seiko från -72 idag. Trevlig helg ks! :)
IMG_20160923_074820_324.JPG

IMG_20160923_075852_960.jpg
 
Senast ändrad:

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Jag riktigt hör Lena Nymans replik i skallen.. Hon sa ju inte precis så.. Men min rubrik handlar ju inte om hennes "Totte".. Han den där klena, utan om någon helt annan.
Jag menar givetvis allas vår Totte eller Torsten Nxxxxxxxx.. Killen som skruvade ihop de första KS klockorna, inför KS 1:års jubileum.
Vi som äger ett exemplar av dessa "Enhörningar" bland klockor kallar honom även för "Tottejäveln" av orsaker som är för många för att nämna här..
image.jpeg

Som av en händelse så kände jag för att använda just denna klocka idag. Designen kan man säkert debatera i dagar. Jag hävdar att den är ful som stryk!! Men det gör detsamma för den är min och alla har inte en sån!!!!
Lite samma sak som min fru antagligen brukar säga om mig...
Men det är ju ändå baksidan som är det finaste med denna..
image.jpeg

Nr 18/25 är inte så tokigt. Det grämer mig lite att jag inte fick nr 8. Det är ju liksom mitt "riktiga" medlemsnummer på KS..:)
Tänk vilken symbol ägandet av denna klocka ändå är! Sååå många timmar man lagt ner på denna galenskap.. Sjukt!!
Så här ser underverket ut på handleden.
image.jpeg

Sååå jävla illa kanske den inte är ändå?!...
Ha det gott allihop!

Utom Tottejäveln!!!
Fint band på en ikon.
 
Topp