• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RIP timetotalk.se

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Verkar som att timetotalk.se har stängts för gott nu.
Timetotalk eller TTT som det kallades var där många av oss som varit med länge lärde känna varandra och det blev språngbrädan till klocksnack.se

Vill passa på att rikta ett tack till Jocke och Tony för att de tillhandahöll TTT under alla dessa år.

Screenshot 2024-03-27 at 18.13.56.png

Som reaktionär det-var-bättre-förr-nostalgiker får man en tår i ögat.
Minns de gula sidorna med värme, en svunnen tid… sa jag bättre tid…
Där startade galenskapen, där äntrade man träsket…

Oj, så trist. Där började min internetbaserade del av klockvärlden, innan dess bestod den av fysiska butiker och kataloger i mängder. Tack Tony och Jocke!

Efter att jag hoppade på KS 2013 har jag fick aldrig tittat tillbaka men visst blir man en smula nostalgisk när man ser detta.
Där började hysterin tidigt 2000 och sedan dess har plånboken aldrig mått bra.

Gillade gamla ttt, kändes roligare än när de starta nytt för KS var liksom bättre på allt redan vid start. Med det sagt träffat både Jocke och Tony flera ggr personligen när jag bodde i Norrköping på diverse gtg’s och bara gott att säga om de två.

Fint se du uppmärksammar det @hook , som sagt la grunden till det KS är idag även fast KS vuxit sig bra mkt större genom åren 🙂

Tråkigt och höra, även om man inte hängt där på dom senaste 8 åren!

Däremot så hängde man där dagligen i många år innan man fann KS! Att på den tiden hitta likasinnade på ett entusiast forum var ju som att vinna på LOTTO.

Tar av mig hatten för Tony och Jocke, dom skapade ett riktigt trevligt forum för oss klocknördar i många år! R.I.P 👊🏼

Även jag startade mitt klockintresse på TTT, var väl aldrig speciellt aktiv men köpte min första klocka där… rest in peace.

Det skulle vara väldigt kul om Tony och Jocke kommer hit. De skrev väldigt mkt intressanta inlägg på ttt. Två trevliga och hjälpsamma personer. De har en hel del roliga klockor att visa och det årliga resereportaget var riktigt kul att följa.

Tråkigt på ett sätt för det var där det började, stort tack för det Tony och Jocke, men sedan alltmer naturligt när KS blev så stort och allt färre sökte sig till TTT och nästen ingen skrev där. Många fina TTT-minnen. Dricker morgonkaffet ur min TTT-mugg. Tittar på min TTT-klocka och minns resan till Kalbe och besök hos Dornblueth för att hämta våra klockor. Rolexlotterierna med min ofattbara tur där - otroligt. Vi vann en stor klocktävling på nätet - var det en Cartier vi vann? Edit: Det var en Reverso. Lottades ut bland de som bidragit i tävlingen - Stefan Gudmundsson vann den.. Alla trevliga människor, varav de flesta hänger här nu. Allt har sin tid - RIP TTT!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp