Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inga superbra men fyller på då och dåStort grattis! Langa fler bilder
Tack själv för bra reportage på din roadtrip, smidig affär och bra samtal och en ny vän.God kväll ärade forummedlemmar!
För ungefär tre år sedan hamnade jag i detta gökbo, letandes efter den för mig ultimata klockan: Rolex. Några månader gick och tillslut hade jag den runt armen. Toknöjd. Tiden gick och man drogs in i träsket ännu djupare. Helt plötsligt vågade man klicka på annonser som löd "Audemars Piguet", "Patek Philippe" osv. Men aldrig att just jag skulle köpa en.
Tiden gick och jag hade samlat på mig en vintage Speedmaster, några Seikos, mögliga kronografer, flippat första Rolexen och köpt en ny Datejust. Så kom det där PM:et.
- "Jag kommer sälja xxxxxxx om någon är sugen".
Jag var sugen.
Imorse när jag vaknade visste jag att en dröm skulle gå i uppfyllelse, och jag är så oerhört tacksam.
![]()
Klockan 08:06 satte jag mig i bilen, destination: Stockholm.
![]()
![]()
![]()
Vackra huvudstad! Ni som känner mig lite bättre vet ju att jag bodde här under 2016. Kul stad som känns som ett andra hem.
Nu skulle jag möta upp en medlem här som inte har allt för mycket inlägg, men som borde ha det. @Damoon - en riktig toppenkille! Han köpte min Datejust i en supersmidig affär.
![]()
![]()
Sista wristshoten är alltid speciell. Full av vemod. Men alltid kul att se hur glad den nya ägaren blir.
![]()
Snabbt ombyte till Seiko. Känner ju mig mer naken utan klocka än utan kalsonger. Thanks a lot KS..
Nu mot destinationen jag längtat efter. Mot en annan forummedlem och klockan jag aldrig trodde jag skulle få.
Det rör sig om en klocka som tillverkats i ca 1800 exemplar, 36mm stor (perfekt för mina handleder) och tillräckligt flashig utan att offra elegansen.
Klockan jag köpte var en Audemars Piguet Royal Oak med referens 15189. Som nämnt ovan en limiterad klocka som år 2005 gavs ut till Schweiziska investmentbanken Pictet & Cie's anställda när företaget firade 200 år. Ingen dålig uppskattning, jag får väl en tårtbit med företagets logga på
Varje klocka är unik och har den anställdes namn ingraverat på boettlocket. Rolig kuriosa är att i certifikatet står det att den anställde var tvungen att behålla klockan i minst 5 år innan man fick sälja eller ge bort den, oavsett om man var anställd eller inte.
Lite specifikationer följt av (inte så bra) bilder:
Audemars Piguet
Royal Oak, ref: 15189ST
Diameter: 36/37mm beroende på vart man läser
Läderband
Verk: Automatiska 2225 (JLC-bas)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag och min pappa har en märklig tradition att fira saker och ting med en hamburgare. Självklart fick det bli Burger King på vägen hem även denna gång.
![]()
Sista kisse-pausen. Avståndet till Stockholm tur och retur kändes tidsmässigt upp som att åka till Venezuela ungefär, och hem till västkusten som att åka till Tumba.
Stort tack till @Cliff som fick detta att hända, inte fick jag bara en fin klocka utan en ny vän.
Tack också till alla er medlemmar på klocksnack som bidrar med så mycket kunskap och glädje
Väl mött!
Ca 17,5cm har jag kommit fram tillStort grattis!
Den sitter helt perfekt på dig, vad har du för handledsmått?
/Rob
Två olika klockor förstås, och jag brukar sällan köra klocka på läder. Men jag gillar caset väldigt mycket, bärs extremt skönt och 36/37mm är alldeles lagom för mina handleder. Sedan flyger denna mer under radarn än blå tavla och vitguldsring. Enda jag kan sakna från datejusten är länken, men å andra sidan går det ju att ordna till APn ocksåGrattis tullen grymt fin klocka.
Hur upplever du den i förhållande till DJ:n?