• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob Engström Spectre event

image.jpg
 

watchxor

Omega
Den logiken kan man applicera på allt, varför köpte jag inte min GMT -83 för 5 år sen? Hade fått den för halva priset.... 10k är ju inte hela världen om det en keeper.
Sant, jag är nytillkommet till det här med mekaniska klockor och konceptet om att begagnade klockor faktiskt kan gå upp i pris är fortfarande lite främmande för mig. Är van vid elektronik som blir värdelös på mindre än 5 år.
 

JohnDoe

Rolex
Synd bara att de går för 10k eller så över nypris, så om man hade köpt vid lansering hade man nog gjort en bra affär :)
Det är ytterst sällsynt att omegas limiterade går upp i pris. Särskilt bond modellerna. Tittade på båda spectre modellerna hos krons och nk. Tyckte inte de kändes prisvärda. De stod i några veckor innan de blev sålda. Skyfall gick på kaplans nyligen. Blev inte såld utan ligger i butiken. Så att spectre kostar lite mer just nu är nog ett övergående fenomen. Om ett år får du den för 40tkr. Är nog bara snoopy speedyn som gått upp i pris av alla nya omegor.
 

watchxor

Omega
Det är ytterst sällsynt att omegas limiterade går upp i pris. Särskilt bond modellerna. Tittade på båda spectre modellerna hos krons och nk. Tyckte inte de kändes prisvärda. De stod i några veckor innan de blev sålda. Skyfall gick på kaplans nyligen. Blev inte såld utan ligger i butiken. Så att spectre kostar lite mer just nu är nog ett övergående fenomen. Om ett år får du den för 40tkr. Är nog bara snoopy speedyn som gått upp i pris av alla nya omegor.
Har inte Omega höjt sina priser rätt bra de senaste åren, liknande Rolex? Borde inte det ha gett någon effekt, eller spelar enkelheten att få en Omega långt under riktpriset stor roll där?
 
Topp