• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob vs Nymans

Helvetia

Cartier
Mina två ören..

Senaste gångerna jag varit på Rob har det varit svårt eller omöjligt att få service då säljare har varit upptagna med andra eller ointresserade. När jag väl fått service har den varit av blandad kvalitet. Ibland riktigt bra men ibland också trevliga säljare som dock levererar faktafel om varorna dom säljer. En enda gång fått usel service. Hade bestämt mig för en longines legend diver men lillgrabben i butiken var så dryg så jag sket i det. Färgar hela min uppfattning om butiken antar jag. Urmakaren (Peter?) där är grym dock.

Nymans som var dryga för några år sedan har verkligen skärpt till sig. Superservice varje gång trots att det inte blivit något köp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mina två ören..

Senaste gångerna jag varit på Rob har det varit svårt eller omöjligt att få service då säljare har varit upptagna med andra eller ointresserade. När jag väl fått service har den varit av blandad kvalitet. Ibland riktigt bra men ibland också trevliga säljare som dock levererar faktafel om varorna dom säljer. En enda gång fått usel service. Hade bestämt mig för en longines legend diver men lillgrabben i butiken var så dryg så jag sket i det. Färgar hela min uppfattning om butiken antar jag. Urmakaren (Peter?) där är grym dock.

Nymans som var dryga för några år sedan har verkligen skärpt till sig. Superservice varje gång trots att det inte blivit något köp.
Finns det någon AD som alltid är 100?
För mig handlar det om förtroende vare sig jag handlar av en AD eller privatperson.
 

Helvetia

Cartier
Finns det någon AD som alltid är 100?
För mig handlar det om förtroende vare sig jag handlar av en AD eller privatperson.

Visst är det så, men uppenbarligen kan man som handlare påverka hur det ser ut på butiksgolvet. Nymans fick massor med negativ feedback och har styrt upp det nu.

Förövrigt skulle jag säga att Erikson urhandel alltid varit 100 när jag varit där.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst är det så, men uppenbarligen kan man som handlare påverka hur det ser ut på butiksgolvet. Nymans fick massor med negativ feedback och har styrt upp det nu.

Förövrigt skulle jag säga att Erikson urhandel alltid varit 100 när jag varit där.
Jaså...vi får hoppas det. Hörde att en säljare på Nymans strax innan de blev sponsor berättade för en kund att VC OSC har ETA-verk.

Eller så handlar det om att Nymans nu är sponsor. Det vore intressant att höra om servicetiderna förändrats hos RobE och Nymans sedan Nymans tog över sponsorskapet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen är 100 så det var med glimten i ögat jag skrev det. Tänkte att om jag får någon att sätta kaffet i halsen så är jag ett steg närmare personlig karma. Tycker dock att Bergströms är mycket bra.
Jag tycker de flesta verkar väldigt bra. Jag har fått bra hjälp av Bergströms, Klockmaster Globen, Klockmaster Hansson, Mårtenssons, Jarl Sandin, Rob E, Erikssons med flera.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det var ju inte speciellt länge sedan folk stod på kö för att lovorda Rob Engström här och nu har det alltså vänt! Är det någonting speciellt som har hänt månne?
Jag använder mig fortfarande av Rob, framför allt när det gäller urmakarna så föredrar jag Rob framför Nymans (trots att de har längre servicetider hos Rob)
Det ena behöver inte utesluta det andra utan det går utmärkt att vara kund hos båda.
 

Såkkett

Omega
Jag har valt Nymans Västerås över alla Stockholmsbutiker redan innan sponsorbytet och har svårt att tänka mig att jag vänder mig till Rob för annat än att jag vinner på lotto utan att ha spelat så jag byter upp mig från radhusrolex till PP
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpeg
 
Topp