• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rockan har anlänt eller nja kanske inte J##la Posten!

En liten uppdatering, idag kom ett brev från posten där dom beklagar det inträffade men tyvärr har dom ej hittat nån bortsprungen rocka.
En eloge dock till att dom tog sig tid och skrev ett brev som hittade fram till rätt adress :D
Mvh
Anders P
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Rockan har anlänt eller nja kanske inte J##la Posten

Rossi skrev:
Dödsstraff låter tufft men jag får väl stå mitt kast... Dock har jag beställt ett nytt band så allt blir nog väl inom sin tid ;).
Det var ju riktigt hyvens!
Var beställer du rockbandet? Blev sugen på ett själv! :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tråkigt. Jag köpte, via en vän, ett par hörlurar i USA, som han sen skickade till mig, från Karlstad till mig i Sthlm. De kom aldrig fram. Det hände precis nyligen.
 
Desmond_Malone skrev:
Rossi skrev:
Va fan! Jag var extra noga när jag förslöt kuvertet.

Ja där var det inte något problem :D
Det är på "sidan" av kuvertet det är öppnat alltså det som är ihop-klistrat från början :twisted:

Nä ska ta ledigt och gömma mig i busken och kolla postis-pers strap! sitter det en rocka på tassen så åker rucknings-nykeln fram! :mrgreen:

IMG_9633.jpg


MVH
Anders P

Det är nog bra om du putsar bort rosten på ruckningsnyckeln. Inte bra med rostflagor i verket... ;)
Posten stinker!
 

carlanton

Audemars
Egentligen helt OT, men när vi ändå gnäller på Posten...

Det finns ett känt rättsfall där diamanter till ett värde av typ 20 miljoner dollar byttes ut mot gamla batterier på postens sorteringscentral i Tomteboda. Paketet var bara försäkrat till 10 000 kr, men diamanthandlaren lyckades klämma Posten på både värdet för diamanterna och den uteblivna försäljningsvinsten!

Vad tror vi om stämningen i fikarummet efteråt?
 

calzone

Vacheron
Ärligt talat så har vi en av världens mest dyraste post...Tyskland och England har tex mycket mer humana priser, Vi måste modernisera svenska posten vi borde ha lite mer avrunda uppåt och nedåt exempelvis om du skickar ett brev som väger 255 gram så ska du betala 24 : - och inte 36 : - tycker jag. Det största felet posten har är tunga och stora paket tex ett paket ifrån tyskland som väger 30 KG kostar approxly 400 svenska ifrån tyskland till sverige det får dock inte väga mer än 30 KG för då kommer svenska posten lägga det på en pall och vipps du är uppe i typ 2K...Om du ska skicka ett paket som väger 20 KG inrikes alltså bara i sverige så kostar det 487,50 kr...Alltså mycket dyrare än 30 KG ifrån tyskland det tyngsta man kan skicka nu inrikes är 20 KG enligt postens tabell man verkar inte heller kunna skicka mer än 20 KG inom Europa tex skickar du 20 KG till tyskland så kostar det 1050 Svenska !. Sjukt ! :twisted:
 
Topp