• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Roger Federer får GMT Batman (Nej, en SkyD) när han firar 20 Grand Slam-vinster

Kugghjul

Silver
170130095756-roger-federer-australian-open-full-169.jpg

Sorry for the clickbait! Superklocka på en supertalang! Grattis Roger!
https://edition.cnn.com/2017/01/30/tennis/roger-federer-australian-open/index.html

Han har vart ambassadör för dem rätt länge så det är inte speciellt märkligt i mina ögon men ja han är den första som vunnit 20 grand slam titlar.

Riktigt många oklara/clickbait trådar från dig senaste dagarna, uttråkad på jobbet? :D

Han har vart ambassadör för dem rätt länge så det är inte speciellt märkligt i mina ögon men ja han är den första som vunnit 20 grand slam titlar.

Riktigt många oklara/clickbait trådar från dig senaste dagarna, uttråkad på jobbet? :D

Nja...han är den första mannen som vunnit 20 Grand Slam titlar! Sedan tidigare har tre kvinnor vunnit över 20 Grand Slams, Margaret Smith Court 24, Serena Williams 23 och Steffi Graff 22 ;):D:cigar::cool:.

Dock håller jag med dig om trådarna han skapar då och då :p!

Senast ändrad:
Fel. Det där var från förra året.
I år fick han en blå Sky-Dweller i stål. I alla fall var det det han hade på armen.
B1813669-A520-42F7-968A-54CBCFF6372A.jpeg
Oj, där ser man! Uppenbarligen jag som slarvade och hittade en gammal artikel! Det var en ännu mer passade referens för Roger, snyggaste urtavlefärgen också! Jag gillar verkligen hur GMT-ringen är mer diskret i stålutförandet!

Se bilden nedan, ZOOOOOOOOOOMA, vilken tidszon har Roger GMT-funktionen satt till? Ser ut som cirka kl 07:00? Han är väl på fotot i Australien kl 10 på förmiddagen?

Vilka Rolex är egentligen svårast att få tag på hos AD? Stål SkyD? Batman? Hulk? Daytona?
Federer-AP.jpg

B781C770-1591-4B29-B229-A6E0E7265026.png

Caroline Woznacki fick en is pimpad platina Daytona av Rolex när hon vann, undrar om Roger blev avundsjuk ;)
Jag läste någonstans att det var en väldigt tung klocka, och det lär ju stämma. Jag har ingen koll på exakta legeringar, men platina är ju som grundämne cirka 10% tyngre än guld. Jag läste dock någon som skrev att diamanterna gör klockan ännu tyngre? Det beror ju på, om de tagit bort platina för att sätta dit diamanen, så blir ju klockan lättare. Dels pga "luften" runt stenen, och dels väger diamanter cirka 15% av vad platina väger. Så man behöver inte ta bort mycket metall för att "isning" skall vara en viktsparande åtgärd!

Tillbaka
Topp