• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roger Smith

Oew

Rolex
Fantastiska klockor, Smith är en en av de få tillverkarna som verkligen gör handgjorda klockor och följer Daniels metoden. Han och hans team gör alla delar för hand. Otroligt hantverk och verkligen en graal för mig!
https://www.hodinkee.com/articles/four-new-watches-from-roger-smith-plus-technical-analysis

Hans första klocka
e58cf90055a3161260d223d1987e7b28.jpeg

Hans andra
d42c1dedd6f557e056671e35eb6eb146.jpeg

Tredje
8377241a3c50f6b40a5a20594fadb8e1.jpeg

Och senaste.
4154dd7f16a499b472bd24f9af4ffe4d.jpeg

Den andra är en favorit för mig då jag har en förkärlek till vitguld!
 
Series 1 var dock inte hans førsta klocka, den gjorde han bokstavligen før han med en evighetskalender om jag inte minns helt fel. Daniels var inte speciellt imponerad av detta.
Graal-klockor av høgsta kaliber, han væljer sjælv sina kunder. Inga två ær likadana då samtliga gørs på bestællning.

Førøvrigt så anvænder de sig av en perfekterad version (Snarare att han har den riktiga, Omega fick en variant på den.) av Co-Axial gången som hans mentor, George Daniels, var uppfinnaren av bland annat. Denna version ær i princip friktionsfri i gångpartiet och oøvertræffad.

Vill haaaaaa bubbis.
 

Oew

Rolex
Det som är värt att tillägga här är att många märken kör med "hand finish" (PP, ALS mm) men det är endast ett fåtal som gör handgjorda! Med endast ett fåtal tillverkade per år och prislappar på långt över miljonen är min dröm tyvärr långt ifrån att uppfyllas. Värt att tillägga att han gör även piecec unique med 8 års väntetid, och priser på ofta över 10 milj :woot:
 

Oew

Rolex
Series 1 var dock inte hans førsta klocka, den gjorde han bokstavligen før han med en evighetskalender om jag inte minns helt fel. Daniels var inte speciellt imponerad av detta.
Graal-klockor av høgsta kaliber, han væljer sjælv sina kunder. Inga två ær likadana då samtliga gørs på bestællning.

Førøvrigt så anvænder de sig av en perfekterad version (Snarare att han har den riktiga, Omega fick en variant på den.) av Co-Axial gången som hans mentor, George Daniels, var uppfinnaren av bland annat. Denna version ær i princip friktionsfri i gångpartiet och oøvertræffad.

Vill haaaaaa bubbis.
Du har delvis rätt, hans första klocka var en tourbillon som Daniels inte tyckte räckte, så han kom tillbaka med en PC+ tourb 5 år senare! Om jag förstått det rätt så har han dock förbättrat Co-Axial gången ännu mer nu från Daniels metod! Menade endast att det här var första modellen han gjorde ute till försäljning även om han sålde ett fickur innan den!
 

hannes1988

Cartier
Inte för att jag ogillar det alls, Breguet är grymt fina har dock lite svårt för de tunna bandhornen. Men en dressare typ 5277 hade jag gärna provat framöver!
 
Topp