• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 14060M skillnader?

Chuck

Patek
2-Faktor
Då var min 16610 ohpf och om affären går som den ska är jag inne på att köpa en 14060M igen. Inser att lugholes och avsaknad av bubbla är det som gäller för mig just nu iaf..

Har hittat en handlare jag köpt av förr som har 3st NOS exemplar på plats.

Vad är skillnaderna förutom årsmodell på klockorna?

46dbc9210f357f65874190c7dd996205.jpg
 

n1tro

Panerai
Någonstans så introducerades parachrom bleu i vad som verkar vara G serier, samt antagligen alla random series (om de nu gjordes samtidigt som G eller efter). Rehauten kom väl med V eller Z eller så. Så det är väl rehauten och parachrom bleu som skiljer de åt om jag får gissa. Verkar också som att de med parachrom bleu har en tunnare ELLER tjockare ROLEX skrivning på urtavlan - minns bara inte vilken som var vilken ;)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
De tre du visar har tre olika urtavlor. Det kan lättast se om du detaljstuderar Rolex-kronan.

Rehauten kom i mitten av Z-serien tillsammans med ytterligare två rader text. Personligen föredrar jag 2-linern (hade själv en Z-serie 2-liner som jag ångrar att jag sålde).
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för snabba svar! Vill helst ha med parachrom och rehauten.

NOS eller en sent uttagen spelar egentligen ingen jätteroll dock ska den vara i fint skick så jag kan sätta min egen prägel på klockan. Kommer en guide i det framöver [emoji74]
 
Topp