Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du gillar DrWatch, alla fattar.
Jag har fått en Rolex ruckad + tryckt. Dock ingen service.Har du servat Rolex hos honom?
Har du ingen erfarenhet av doktorns jobb är det rätt dålig stil att sitta och anta vad han inte görDu gillar DrWatch, alla fattar.
Okej. Jag hade aktat mig för att rekommendera diverse gubbar för servicearbeten om man inte VET att det är beprövat och bra.Jag har fått en Rolex ruckad + tryckt. Dock ingen service.
Menar du att ADn ovan lämnat rotorn lös? Har man ägt många Rolexar, alternativt är Rolexurmakare så lär man kunna höra om rotorlagret är slitet även utan att öppna. Då blir reaktionen att man rekommenderar en service, känns inte det minsta kontroversiellt.Har du sett några diskussioner om att DrWatch har har problem med klockor med lös rotor?
Absolut.Okej. Jag hade aktat mig för att rekommendera diverse gubbar för servicearbeten om man inte VET att det är beprövat och bra.
YesAbsolut.
Har du erfarenhet av Gastons Ur?
Dåliga sådana misstänker jag?
Nej, men jag ser verkligen ingen anledning att lämna en Rolex till honom att serva.Dåliga sådana misstänker jag?
Pratar i generella termer - det är ingen hemlighet att oberoende urmakare generellt inte krav på en service som en ad. En AD har ju vissa skyldigheter mot tillverkaren tillexempel. Vad man själv väljer och värdesätter är upp till den som vill serva. Finns ju anledningar till att den ena är billigare än den andraHar du ingen erfarenhet av doktorns jobb är det rätt dålig stil att sitta och anta vad han inte gör
Håller med. För peace-of-mind och dokumentation är AD svaret, solklart.Nej, men jag ser verkligen ingen anledning att lämna en Rolex till honom att serva.
Vet inte om han gör det överhuvudtaget, om han kan få tag på delar eller om han är kompetent nog.
Ja, det är några tusen mer än service på nyare DJ men här är det länkarbete och ny krona inkluderat. Jag tycker inte det verkar orimligt, skulle inte serva hos oberoende urmakare för att spara ett par tusenlappar.Servade en 1603 för ca 9k. Skulle inte serva en Rolex hos oberoende. Du får dessutom två års garanti på servicen.
Om man känner ett behov av att spara typ 3k på att serva hos någon som inte är beprövad till 100% så kan man ju ifrågasätta om man verkligen köpte klocka i rätt prisklass. Tycker jag.Ja, det är några tusen mer än service på nyare DJ men här är det länkarbete och ny krona inkluderat. Jag tycker inte det verkar orimligt, skulle inte serva hos oberoende urmakare för att spara ett par tusenlappar.
Jo, lite så är det ju.Om man känner ett behov av att spara typ 3k på att serva hos någon som inte är beprövad till 100% så kan man ju ifrågasätta om man verkligen köpte klocka i rätt prisklass. Tycker jag.![]()
Håller med, annat alternativ vore dumsnålt (förutsatt att de inte kan matcha liknande garanti)Servade en 1603 för ca 9k. Skulle inte serva en Rolex hos oberoende. Du får dessutom två års garanti på servicen.
Har du riktigt läst? En polering ingår i en vanlig service. Din jämförelse stämmer ju inte riktigt.Komiskt hur dom bara lagt till polering så där när dom sagt att rotorn sitter löst
Flera här har jämfört med bilbranschen och det skulle vara som att verkstad skulle ge offert på fixa bucklor när du lämnat in bilen för däckbyte och en mekaniker konstaterat att motorn sitter löst
Den ser jättefin ut på bilden!
HahahaHar du riktigt läst? En polering ingår i en vanlig service. Din jämförelse stämmer ju inte riktigt.
Precis som auktoriserade bilfirmor som fuskar vid servicearbeteten/reparationer, tro inte att du är säker bara för att ett företag är auktoriserat serviceställe ad kan blåsa dig lika hårtPratar i generella termer - det är ingen hemlighet att oberoende urmakare generellt inte krav på en service som en ad. En AD har ju vissa skyldigheter mot tillverkaren tillexempel. Vad man själv väljer och värdesätter är upp till den som vill serva. Finns ju anledningar till att den ena är billigare än den andra
Har själv resonerat att om jag skall behålla klockan länge använder jag Dr Watch, skall den säljas inom de närmsta åren skickar jag den til AD. Mest för att vissa människor värderar AD så mkt högre, även om jobbet är lika bra hos Bernt..Jag fick ett prisförslag från Dr Watch nu på 6k för samma arbete.