• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen Rolex 16660

H

Hysteria

Guest
Pris
160000
Returpolicy
Nej, f2f med möjlighet att inspektera.
Bilder Skickat
  1. Ja
*Update
Då jag fått en del PM från en drös kloka medlemmar har jag valt att dra tillbaka klockan från försäljning och lägga ut på auktion utanför Klocksnack.
Lika många som menat att prislappen är helt uppåt väggarna har instämt i att prislappen är sund, och i vissa fall modest i jämförelse mot vad liknande vitguldade fullset går för på c24.
Det är dock av betydligt större vikt för mig att vara ärlig och behålla integritet på forumet än att sälja en klocka för några tiotusen upp/ned, och då jag har bristande kunskaper vad gäller Rolex/666/mögel har jag inte heller någon möjlighet att argumentera vilket känns som något man bör kunna göra då man säljer en klocka i denna prisklass.
En auktion torde ge en rättvis värdering och något som sedan kan användas som underlag för diskussion gällande sinnessjuka prisuppgångar på stål-rollar:)
Kommer ej nick-droppa men tackar er som hört av sig med input då ni alla gjort detta i välmening.
I övrigt låter jag annonsen och texten ligga kvar i sin helhet nedan.

Denna skönhet kom till mig nyligen som del i en affär och lägger nu ut till försäljning.
Objekt i fråga är en väldigt fin "Triple Six" fullset.

Full transparens - jag är usel på Rolex och mina kunskaper kring både Rolex och vintage är kraftigt begränsade, varför jag tagit en hel del hjälp av forumiter för att vaska fram information samt en rimlig prislapp vilka bildar denna annons.
Bilderna är tagna av föregående ägare (därav c24 watermark) - men är av mig orörd och bilderna beskriver skicket på ett väldigt tydligt sätt.
Givetvis tar jag dagsfärska bilder vid behov.

Med input från klocksnackare och bekanta samt mig egna research på vad dessa skönheter går loss på har jag lagt mig en bit under betingat marknadsvärde - 160tkr.
Jag söker primärt ren försäljning men "lättsåld rolex" går bra i delbyte.
Jag är fullt öppen för att träffas f2f i Stockholm på mitt kontor eller på bank för full inspektion av klockan samt alla tillbehör.
Detta gör jag dock inte med medlemmar som reggade sig på KS förra veckan. Observera att viss framförhållning krävs då objektet ligger i bankfack.

Certet är stämplat i Italien 22/12/1986
Reglering + tryckprövning hos dansk AD nov -16
Servicehistorik i övrigt okänd

Vid frågor gällande objektet / önskemål gällande annan information är jag bara ett PM bort.

Här kommer ett gäng bilder;
15813064-0xf9mh07h6f6cn6yjx1igoiu-Zoom.jpg
15813064-4q0bt63vm65i7ab8jb57pp7c-Zoom.jpg
15813064-5cx6kdscrvaq351pzaog2ihe-Zoom.jpg
15813064-6sd1e05zdm686jt02y98nzq4-Zoom.jpg
15813064-gytv3opljblrwnc0a992umhk-Zoom.jpg
15813064-moaheg0uavdd68ls562lew2h-Zoom.jpg
15813064-q5fx4rhy3yiomjcaput72ujp-Zoom.jpg
15813064-x6uacguvio6ml6pwr2h91ijz-Zoom.jpg

Slutligen och likt alltid - tack för annonsplatsen och för ett fett community.

Isak

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp