Vilken händelseutveckling! Grymt hanterat av alla inblandade, KS-andan är fantastisk. För övrigt en av de snyggaste rödingar jag sett mht gulton och hur sjukt snyggt blekt ringen är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är väldigt tacksam för att du påtalade detta, fick ett mycket bra pris på klockan men inte så pass bra att det överväger den skada du påtalat.
Säljaren backade affären omgående utan diskussion, jag tycker det är trist för jag kände verkligen för klockan men ett stort tack till er som pm:at mig och speciellt tack till dig vaniljglass.
Ja om det framgår av bilderna. (Vilket det inte gjorde i fallet)Är det okej att sälja en sån här klocka utan att skriva i annonsen att tavlan är flagnad?
Grattis! Kul med lite variation i klocklådan, du kan ju inte bara ha guld [emoji3]
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Om du nu kände till den ena flagningen på tavlan varför framgår detta inte av din annons? Är väl ingen stor hemlighet i klocksvängen att det stora värdet i en 1680 Red sitter just i tavlan.Har nu haft lite tid att fundera samt titta närmare på klockan som jag fick tillbaka igår.
Visst finns det två "flagningar" på tavlan den ena hade jag koll på den andra hade jag inte sett och det är helt ärligt och inget som jag hittar på. Man måste tänka på att klockan är cirka 43 år gammal och kan därmed inte vara i nyskick även om en del "experter"
på detta forum verkar leva i tron om att det så kan vara fallet.
Tar faktist lite illa vid mig när man skriver och har åsikter om något som man endast sett på bild och inte i verkligheten eftersom tavlan upplevs mycket bättre i verkligheten än på bild.
Har fått en del pm från folk som tycker att den som sålde klockan till mig borde ta sitt ansvar,det vill jag inte hålla med om eftersom man alltid som köpare har en undersökningsplikt när man köper något.
Därmed anser jag att vid tillfället när jag köpte klockan skulle jag kanske undersökt den mer noggrant precis som även Omen borde ha gjort,för det råder väl sällan köptvång när man tittar eller visar intresse för något?
Nu fattade jag ett snabbt och vad jag tycker helt rätt beslut att köpa tillbaks klockan utan diskusion och det gjorde jag enbart för att jag tycker att jag hade träffat en trevlig köpare som jag kunde skapa en bra relation med i framtiden eftersom vi delade gemensamma intresse samt att vi båda var företagare och därmed pratade samma språk.
För helt enligt lag så tror jag inte man kunde backat denna affären om jag inte velat det,jag kan ha fel?
Då har jag fått skriva av mig lite och summan av detta är att klockan fortfarande kan vara till salu till ett reducerat pris som jag och en ev köpare kommer fram till.
Trevlig helg alla klockvänner där ute!
Visst det kan man tycka så här i efterhand men samtidigt kan man inte beskriva varje repa eller defekt på klockan.Om du nu kände till den ena flagningen på tavlan varför framgår detta inte i din annons? Är väl ingen stor hemlighet i klocksvängen att det stora värdet i en 1680 Red sitter just i tavlan.
Har man köpt en 1680 Red fullset så inbillar iaf jag mig att man vet vad man gör, och nej man behöver inte beskriva varenda repa, men skador på en ovanlig tavla bör man nog ta med.Visst det kan man tycka så här i efterhand men samtidigt kan man inte beskriva varje repa eller defekt på klockan.
Jag ansåg inte att denna minimala skada var av så stor vikt men det är kanske för att jag lider av stor okunskap i ämnet?
Riktigt läckert mange, de e sånt där som ska sitta på din arm, gjorde sig riktigt riktigt bra på handleden med den blekta inserten. Härligt nyförvärv
Verkligen?
Har nu haft lite tid att fundera samt titta närmare på klockan som jag fick tillbaka igår.
Visst finns det två "flagningar" på tavlan den ena hade jag koll på den andra hade jag inte sett och det är helt ärligt och inget som jag hittar på. Man måste tänka på att klockan är cirka 43 år gammal och kan därmed inte vara i nyskick även om en del "experter"
på detta forum verkar leva i tron om att det så kan vara fallet.
Tar faktist lite illa vid mig när man skriver och har åsikter om något som man endast sett på bild och inte i verkligheten eftersom tavlan upplevs mycket bättre i verkligheten än på bild.
Har fått en del pm från folk som tycker att den som sålde klockan till mig borde ta sitt ansvar,det vill jag inte hålla med om eftersom man alltid som köpare har en undersökningsplikt när man köper något.
Därmed anser jag att vid tillfället när jag köpte klockan skulle jag kanske undersökt den mer noggrant precis som även Omen borde ha gjort,för det råder väl sällan köptvång när man tittar eller visar intresse för något?
Nu fattade jag ett snabbt och vad jag tycker helt rätt beslut att köpa tillbaks klockan utan diskusion och det gjorde jag enbart för att jag tycker att jag hade träffat en trevlig köpare som jag kunde skapa en bra relation med i framtiden eftersom vi delade gemensamma intresse samt att vi båda var företagare och därmed pratade samma språk.
För helt enligt lag så tror jag inte man kunde backat denna affären om jag inte velat det,jag kan ha fel?
Då har jag fått skriva av mig lite och summan av detta är att klockan fortfarande kan vara till salu till ett reducerat pris som jag och en ev köpare kommer fram till.
Trevlig helg alla klockvänner där ute!
Det finns en hel del som är kassa på att skriva annonser. För mig är det obegripligt och oförsvarbart, men å andra sidan har man olika referensramar och är olika petiga.
Jag tycker att man alltid ska ge så mycket information som möjligt när man lägger upp en annons, t ex:
Seriösa bilder som visar eventuella defekter och vad som ingår.
Det bra: Tavla och index matchar färgmässigt bla bla..
Det dåliga: Beskriver skada på tavla+boett, mm
Gången: Amplitud, täthet, gångavvikelse, gångreserv.
Övrigt: Eventuell historik, annat som kan vara bra att veta. Specifikationer.
Det tar inte så jäkla mycket tid och det kostar inte många kronor att kolla gång+täthet.
Samtidigt ger det en trygghet åt både köpare och säljare att båda vet det relevanta om objektet.
Klart det inte ska vara ett krav, men på en så gammal och så dyr klocka kan jag tycka att det borde vara en självklarhet.Tycker inte att det bör vara ett krav att man lämnar in klockan för amplitud, gång, gångreserv etc. Däremot om en eventuell köpare vill veta kan det ju göras innan köpet men då till köparens kostnad.
Klart det inte ska vara ett krav, men på en så gammal och så dyr klocka kan jag tycka att det borde vara en självklarhet.