• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex 6240

qhIYAOH.jpg

Shit Dala! Grattis! Helt missat detta. Så går det när man aldrig kollar vintage-forumet. Detta blir nog mitt första inlägg här så på en dag har jag hunnit göra premiär på två forumsektioner jag inte ens besökt tidigare :)

Känns dom att det råder en allmän Daytonafeber här på klocksnack... :)

Är själv rysligt sugen och inte blir det bättre av bilder på dylika skönheter!

Går inte att bortse från att denna tillsammans med speedyn är de finaste kronograferna någonsin.
Ett stort grattis! En klocka man bara kan drömma om :)

Smock!

Jäkla fin, just den färgcombon tycker jag är extra ball då den ger klockan någon slags optisk illusion. På armen ser den ena sekunden liten ut och i nästa ser den i stället stor ut. En upplevelse jag bara råkat ut för med den klockan i det utförandet. Gissar att blandningen av stora och små grafiska element i en neg/pos färgsättning gör att ögat i bland fasnar för det ljusa (upplevs liten), och ibland det mörka (upplevs stor). Eller nåt.

(Skall dock sägas att jag aldrig ägt en Daytona. Kan dock tänka mig att byta bort ett av mina barn om en eventuell affär av det slaget skulle dyka upp).

Jag är tydligen också på tok för dålig på att kika i vintage delen. Sanslös klocka! Stort grattis (om den e kvar dvs) :)

Tillbaka
Topp