• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6694 1978

patrik68

Breitling
Hej
Jag har köpt en Rolex 6694 utan box och söker nu en box till den. Klocka är från 1978-79 men vet inte vilken typ av box som var med den från början?. Någon här har säkert en uppgift på det och kanske även ge tips vad man kan hitta en box
 

patrik68

Breitling
Jag har gjort det men verkar som det är lite olika alternativ och så var det troligtvis med kanske. Blir att införskaffa någon av modellerna
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Inte alldeles enkelt... det hände att man använde olika boxar för olika marknader , tex USA , och man bytte utseende invändigt med tiden..
De nummer undertill som var vanligast till den referensen är
06.00.01 fram till -71 och 10.00.01 från runt 71 till -87/88 när modellen lades ned dvs 10.00.01,för din klocka
Och lådan skall iallafall vara grön utvändigt, men om inredningen skall vara vitt tyg invändigt i lock och grönt stoppad nederdel med grön kudde eller om man övergått till träinredning vet jag inte , troligtvis träinredning kanske med tex lös hållare i botten för klockan ( finns kuddar också med kuvertvikt tyg runt ) Sök 10.00.01 och ditt årtal samt 6694 och fullset och se om du får många gemensamma träffar och dessutom kanske ser hur ytterkartongen i papp ser ut just dessa år..
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Glömde att skriva att det finns ju även askar helt utan nummer undertill som i övrigt kan vara rätt om man jämför med de som googlats fram enligt ovan .......
 

patrik68

Breitling
Jag har hittat en äkta box nu som jag vill ha. Den är lite nyare men hellre det än en box som är nyproduktion och inte original
 
Topp