• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 7206 värde/fixa till

jkonick

Breitling
Har länge ägt ett 7206, fick för mig att googla lite och ser hysteriska priser. Har tyvärr aldrig haft någon klocka men armbandet hittade någon gång på 80-talet. Frågan är vad det faktiskt kan vara värt? Nu är det en nit som är lös samt en liten länkbit som saknas. Repigt men tycker nog att det känns hyffsat stabilt ändå. Vet att det märkt 58, 7206 samt 4 66. Så om jag förstått det rätt är det från 1966. Tacksam för hjälp om värt att fixa till eller bara sälja som det är.
 

Bilagor

  • WP_20160327_08_45_26_Pro.jpg
    WP_20160327_08_45_26_Pro.jpg
    143.7 KB · Visningar: 194

Jolly

Cartier
Köpte en 7206 c+i länk för en 5 år sedan, då betalade jag ~500€. Denna var från 1970.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Värd mellan 10-15. Ska du inte ha den så är det lika bra att bara sälja den som den är. Misstänker att den har ett par länkbitar i spännet så den saknade biten är enkel att ersätta. Enklast hittar du köpare på VRM.

Schweiziska 7206 är klart dyrare än de amerikanska CI-länkarna. Och även CI-länkarna börjar kosta uppemot 1000€ numera..
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Har länge ägt ett 7206, fick för mig att googla lite och ser hysteriska priser. Har tyvärr aldrig haft någon klocka men armbandet hittade någon gång på 80-talet. Frågan är vad det faktiskt kan vara värt? Nu är det en nit som är lös samt en liten länkbit som saknas. Repigt men tycker nog att det känns hyffsat stabilt ändå. Vet att det märkt 58, 7206 samt 4 66. Så om jag förstått det rätt är det från 1966. Tacksam för hjälp om värt att fixa till eller bara sälja som det är.
Jag har en sub från 1966 utan länk.
Jag är ev intresserad om du vill sälja!
Hojta till isf.
 
Senast ändrad:
Även jag har en sub från -66 så vore intresserad om du är sugen på att sälja. Men som du säger, priserna börjar bli hysteriska!
 
Topp