Läs om, inköpspris.. Inte försäljningspris.Hmm, menar du att en Sub date har kostat 75800 sedan 2006 tex? Svar: Nej!
Du kanske slutade där nyligen, då stämmer det att priserna är oförändrade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läs om, inköpspris.. Inte försäljningspris.Hmm, menar du att en Sub date har kostat 75800 sedan 2006 tex? Svar: Nej!
Det är tre olika modeller av SD mellan de år du nämner. Vore ytterst märkligt om inte priserna hade gått upp.Ja jag pratar om att priserna har gått upp.
Ah du menar så? Ja hans första inlägg pratade han om inköpspris. Men sedan nämnde han att priserna inte har gått upp. Uppfattade inte det som att inköpspriserna inte har gått upp. Vore ju skandalt om det är samma inköpspriser men försäljningspriser har fördubblats nästan.Läs om, inköpspris.. Inte försäljningspris.
Hur ställer sig Rolex och tidigare arbetsgivare till att du öppet berättar om inköpspriser?Har jobbat i två större AD för Rolex i Sverige tidigare.
Hur ställer sig Rolex och tidigare arbetsgivare till att du öppet berättar om inköpspriser?
Den infon finns ju ute. Finns en lista från förundersökning när Bergströms i Gbg blev rånade som är offentlig. Där står det om alla modeller som stals. Typ DD, Dj och några fler.Hur ställer sig Rolex och tidigare arbetsgivare till att du öppet berättar om inköpspriser?
Hmm, menar du att en Sub date har kostat 75800 sedan 2006 tex? Svar: Nej!
Hur ställer sig Rolex och tidigare arbetsgivare till att du öppet berättar om inköpspriser?
Men vad fan Echo, först duckar du en kula - för att ta en i bröstet...Som @Pojken från Götet skrev så finns denna info ute, men för min egen del så var det rätt enkelt att ränka på genom ett eget köp där jag visste att priset jag fick var inköp + moms. Därav att jag skrev ungefär, inte exakta priser. Men jag reserverar mig för att inköp kan variera i procent till listpris för olika modeller.
Men vad fan Echo, först duckar du en kula - för att ta en i bröstet...
Följdfråga:
Vad säger Rolex och din tidigare arbetsgivare om att du öppet skriver att du fick köpa en Rolex för inköpspris?
Vad menar du? Det får ju alla som arbetar i klockbutiker göra (om inte chefen är en idiot). Vissa märken ger även rabatt på inköpspriset. Det är ju dock reglerat utifrån märke/leverantör, man kan ju inte köpa hur ofta som helst.Men vad fan Echo, först duckar du en kula - för att ta en i bröstet...
Följdfråga:
Vad säger Rolex och din tidigare arbetsgivare om att du öppet skriver att du fick köpa en Rolex för inköpspris?
Den infon finns ju ute. Finns en lista från förundersökning när Bergströms i Gbg blev rånade som är offentlig. Där står det om alla modeller som stals. Typ DD, Dj och några fler.
Det är väl bara ett mail bort till Göteborgs tingsrätt, de svarar nog skyndsamt under vanliga arbetstider.Om du, eller någon annan här, sitter på förundersökningen skulle det ju vara lite intressant med bilder på just inköpspriserna.
Det är väl bara ett mail bort till Göteborgs tingsrätt, de svarar nog skyndsamt under vanliga arbetstider.
Tack men du citerar fel person, jag var inte den som var intresserad av att få informationen, jag meddelade bara hur man kunde få tag på den.Tips! Ifall du inte orkar vänta på att Göteborgs tingsrätt svarar på mail kan man med hjälp av Google hitta förundersökningen relativt jätteenkelt (Tips 2: Kolla flashbacktråden ang. rånet)
Vänligen,
Martin
Några år gammal tråd. Här är rekommenderade EU priser. Nu skiljer momsen något mellan olika länder men jämför en Daytona 116500LN - 14 000 Euro på Nymans (går dock inte att fåt att i). Enligt prislistan 12 500 Euro. vart tar resten vägen?Har en bekant som skryter om att han köpt en Rolex Submariner för ca 10 000 kr under svenskt pris från en AD inom EU. Dessutom så var väntetiden ca 2-3 månader jämfört med Sverige där det tar över 1 år. Råkar någon veta vilket land det är?
Tackar.
Några år gammal tråd. Här är rekommenderade EU priser. Nu skiljer momsen något mellan olika länder men jämför en Daytona 116500LN - 14 000 Euro på Nymans (går dock inte att fåt att i). Enligt prislistan 12 500 Euro. vart tar resten vägen?![]()
![]()
Rolex Retail Price List 2022 & 2023 [Price Increase Complete List] - Millenary Watches
Rolex Retail Price List 2022 & 2023 Before the new year of 2020, Rolex announced it would increase the prices for all its models in 2020. The average price increase has been estimated to be about 7% across all watches in EUR price, but the actual price increase for each specific model ultimately...millenarywatches.com
Enda korrekta prislistan är på ROLEX site.
Fritt fram att växla land om man vill ändra till olika valutor.
Rolex har ju dessutom varit lite diskreta med mindre ändringar genom åren.
Enda korrekta prislistan är på ROLEX site.
Fritt fram att växla land om man vill ändra till olika valutor.
Rolex har ju dessutom varit lite diskreta med mindre ändringar genom åren.
Svenska butikerna får en lista med priset de skall hålla & ej kopplat till Euro.