• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Air King 114200 *PRISBUMP*

Taisto

Omega
Pris
36500
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej vänner, Nu är det dags att låta min Air King få bäras av en ny ägare.

PRISBUMP: 35 000

Rolex Air King 114200

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_30.jpg


Referensnummer: 114200

Storlek: 34 mm x 12 mm
Pris: 36 500, frakt kommer vi överens om.
Möte: Bor du i Örebrotrakterna kan vi träffas annars skickar jag via företagscenter.
Klockans skick: Givetvis lite hairlines men annars är den fin, ej polerad.

Jag köpte klockan för några månader, den köptes ny 2008 via Svensk AD. Klockan kommer med inner och ytterbox, manualer samt cert. Den kommer på oysterlänk och har safirglas.

Klockan syns ganska sällan här på KS och är enligt min mening ganska udda. Vill du bära en Rolex som är ganska diskret så är 114200 rätt klocka för dig. Låset på länken knäpper du även upp, något som man inte ser på nyare Rolex längre.


servicehistoriken är okänd men när jag bad min urmakare kika på den så såg den fin ut enligt hans ögon. Han tittade också hur den tickade och konstaterade att den hade några år kvar. Det är ett automatiskt urverk Caliber 3130 COSC certified.
Jag skulle säga att den passar en handled till till 18,5 cm.

Jag skickar med en youtube-länk gällande klockan om du vill få en helhetsbild.

iYr32mHPQ+2APlct5Raf%g.jpg fullsizeoutput_c.jpeg fullsizeoutput_4.jpeg fullsizeoutput_2.jpeg qbl25XasSwex1DJzY51vig.jpg

Byte är lika aktuellt som att sälja den.
 

Bilagor

  • fullsizeoutput_4.jpeg
    fullsizeoutput_4.jpeg
    99 KB · Visningar: 9
  • fullsizeoutput_2.jpeg
    fullsizeoutput_2.jpeg
    77.4 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Topp