• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex "albino " Submariner.........

paradis

Audemars
Såg denna vackra,mycket ovanliga Submariner.Det är , Rolex " albino "Submariner ref.6204 Cal.A 260. 37mm -1954. :greedy:
10305602_10152612780824193_9126403234121325539_n.jpg
Vad Gillar ni den ?
 

meuller

Omega
Njae.. nog är det coolt med subbar som har ovanliga konfigurationer. Men rent estetisk är det mycket snyggare med en svart tavla imo
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Är den äkta så är den iallafall ovanlig,
estetiskt så.. nja (tyvärr).
Vittavlade dykare har aldrig fått mig knäsvag:)
 

paradis

Audemars
På VRF är det mycket prat om äkthet mm, om Daytona ,utan Daytona namn.....!!!!!? Så man vet inte , vad händer. Konstigt att överhuvud taget ta in en klocka ,utan att veta något om äkthet. Några tror att Daytona (på bild), kommer att säljas mycket dyrt ,medan några tror inte alls på den.Tack Jakobb för länken.............:)
 

Kson

Patek
2-Faktor
På VRF är det mycket prat om äkthet mm, om Daytona ,utan Daytona namn.....!!!!!? Så man vet inte , vad händer. Konstigt att överhuvud taget ta in en klocka ,utan att veta något om äkthet. Några tror att Daytona (på bild), kommer att säljas mycket dyrt ,medan några tror inte alls på den.Tack Jakobb för länken.............:)

För oss som inte har stor kunskap, varför skulle klockan inte vara äkta?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Sååå jävla fake...


Kanske inte borde sitta och skrika "fake" och "troll" konstant på detta forum.
Googlar man dom två orden så ligger denna sida högst upp.

http://rolexblog.blogspot.ae/2010/02/pan-am-vanilla-coke-gmt-master-from.html
http://rolexblog.blogspot.ae/2008/05/extremely-rare-gmts.html

Börjar ni helt ärligt inte tröttna på att hålla på så?
Läs på innan du glappar med foderluckan. Du satt säkert och skrek inombords när en person här fick beskedet om att hans VC var fejk, medans du nu sitter och gör EXAKT samma sak. Hycklare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske inte borde sitta och skrika "fake" och "troll" konstant på detta forum.
Googlar man dom två orden så ligger denna sida högst upp.

http://rolexblog.blogspot.ae/2010/02/pan-am-vanilla-coke-gmt-master-from.html
http://rolexblog.blogspot.ae/2008/05/extremely-rare-gmts.html

Börjar ni helt ärligt inte tröttna på att hålla på så?
Läs på innan du glappar med foderluckan. Du satt säkert och skrek inombords när en person här fick beskedet om att hans VC var fejk, medans du nu sitter och gör EXAKT samma sak. Hycklare.
Haha, är detta ett sk. ironiskt inlägg? Titta än en gång på bilden du kommenterade, den är tvärfake. Önskar du att jag använder något annat ord?
 

Torsse

Breitling
Jag tycker läsbarheten blir sämre i dåligt ljus med ljusa index/visare mot vit botten. Svag kontrast, alltså. Därför skulle jag välja en annan.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Haha, är detta ett sk. ironiskt inlägg? Titta än en gång på bilden du kommenterade, den är tvärfake. Önskar du att jag använder något annat ord?


Allt jag ser att bakelit inserten är fel samt utbytta visare vid någon tidpunkt.
Tala om mer. Varför är tavlan fejk? Varför är klockan fejk?
Jag är ingen expert så snälla berätta.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Allt är nytillverkat. Kanske läge att tänka efter lite innan man skriker till?
Hycklare...


Jag sa ALDRIG att det var äkta.
Allt jag ser överallt på forumet är att folk skriker "FEJK!!!" höger och vänster på allting.
Kan du inte istället bara knipa käft och tillföra en vettig diskussion? Är det så att du känner inre frid i din själ så fort du får ropa fejk?
Tycker du kan gå och göra det i en annan tråd jag. För du tillför noll.
Starta en blogg och fejk klockor istället om det är så jävla viktigt att peka ut det.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag sa ALDRIG att det var äkta.
Allt jag ser överallt på forumet är att folk skriker "FEJK!!!" höger och vänster på allting.
Kan du inte istället bara knipa käft och tillföra en vettig diskussion? Är det så att du känner inre frid i din själ så fort du får ropa fejk?
Tycker du kan gå och göra det i en annan tråd jag. För du tillför noll.
Starta en blogg och fejk klockor istället om det är så jävla viktigt att peka ut det.
Vad trevliga inlägg herrn skriver. Du ser inte nyttan av att uppmärksamma när dåligt tillverkade piratkopior läggs fram som ett referensobjekt? Du kunde ju själv se att det inte stod rätt till skrev du ovan? Beklagar att jag tar upp utrymme då jag inte tillför något...

Kamma dig.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Vad trevliga inlägg herrn skriver. Du ser inte nyttan av att uppmärksamma när dåligt tillverkade piratkopior läggs fram som ett referensobjekt? Du kunde ju själv se att det inte stod rätt till skrev du ovan? Beklagar att jag tar upp utrymme då jag inte tillför något...

Kamma dig.


Nyttan?
Det var en harmlös bild från Google på en sån jag menade, kanske för att förtydliga för andra? Tror han som postade bilden satt och undersökte detaljer på klockan eller?
Du måste vara skit tråkig på fester.

Dit jag vill komma är att det skall ALLTID påpekas fejk om ALLT. Bara om en bild för att symbolisera det man talar om.
Kukmätartävling om vem som kan skriva det ordet flest gånger på detta forum. Barnsligt så det heter duga.

Kammade mig precis innan du skrev det, jag hoppas det blev snyggt.

Jag slutar nu iallafall, nu vet jag att du är astråkig och en viktigpetter som alltid ska ha rätt. Och det har du säkert om klockan, jag är ingen som kan säga något om det för jag vet inte.
På denna google länk finns det säkert någon äkta, du kan söka igenom själv och tillfredsställa dig med att se på äkta klockor
https://www.google.se/search?q=Whit...pAG&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1706&bih=829&dpr=1.13
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte borde sitta och skrika "fake" och "troll" konstant på detta forum.
Googlar man dom två orden så ligger denna sida högst upp.

http://rolexblog.blogspot.ae/2010/02/pan-am-vanilla-coke-gmt-master-from.html
http://rolexblog.blogspot.ae/2008/05/extremely-rare-gmts.html

Börjar ni helt ärligt inte tröttna på att hålla på så?
Läs på innan du glappar med foderluckan. Du satt säkert och skrek inombords när en person här fick beskedet om att hans VC var fejk, medans du nu sitter och gör EXAKT samma sak. Hycklare.

Slappna av och svanka...... PANAM GMT:n har diskuterats här och på andra forum under många långa år. Det har aldrig producerats hårda bevis på dess existens.....bara indicier och önskningar..... När Mr Guld fladdrar med fakespaden har han sällan fel dessutom....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nyttan?
Det var en harmlös bild från Google på en sån jag menade, kanske för att förtydliga för andra? Tror han som postade bilden satt och undersökte detaljer på klockan eller?
Du måste vara skit tråkig på fester.

Dit jag vill komma är att det skall ALLTID påpekas fejk om ALLT. Bara om en bild för att symbolisera det man talar om.
Kukmätartävling om vem som kan skriva det ordet flest gånger på detta forum. Barnsligt så det heter duga.

Kammade mig precis innan du skrev det, jag hoppas det blev snyggt.

Jag slutar nu iallafall, nu vet jag att du är astråkig och en viktigpetter som alltid ska ha rätt. Och det har du säkert om klockan, jag är ingen som kan säga något om det för jag vet inte.
På denna google länk finns det säkert någon äkta, du kan söka igenom själv och tillfredsställa dig med att se på äkta klockor
https://www.google.se/search?q=Whit...pAG&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1706&bih=829&dpr=1.13
Beklagar att du känner dig kränkt. Beklagar även att jag reagerar på piratkopior medan du tycker de är jävla snygga. Passar på att tacka för analysen an min person även om det är tråkigt att höra att man är en skit och tråkig på fester.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Slappna av och svanka...... PANAM GMT:n har diskuterats här och på andra forum under många långa år. Det har aldrig producerats hårda bevis på dess existens.....bara indicier och önskningar..... När Mr Guld fladdrar med fakespaden har han sällan fel dessutom....

Jag är ganska lugn utav mig, tycker det bara är jävligt tråkigt och tillför inte så jävla mycket till en harmlös bild för att fråga om det var en sådan.
Sällan, men är det alltid rätt? Var ju tidigare någon här på forumet i någon tråd (minns inte vem eller var) som var på hugget direkt om en Sub att det var fejk och fick suga på brännässlor när den inte var fejk.


Beklagar att du känner dig kränkt. Beklagar även att jag reagerar på piratkopior medan du tycker de är jävla snygga. Passar på att tacka för analysen an min person även om det är tråkigt att höra att man är en skit och tråkig på fester.


Känner mig inte det minsta kränkt, jag tycker bara det är trist. Samma som att i andra trådar om urmakare där folk börjar skrika "TROLL!" höger och vänster för att han inte kommer tillbaka. Tro fan att han inte kommer tillbaka när folk beter sig på det sättet.
 
Topp