• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex annonser på blocket

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Kollar lite på blocket då och då, ofta söker man på rolex och kollar igenom lite annonser. Men är det vara jag eller är det sjukt mycket annonser nu för tiden?
Säg bara för 3-4 år sedan kanske annonserna låg på runt 100 max i hela Sverige. Idag så är det 477 annonser, om man söker på ROLEX!
Men säg att man tar bort 100 annonser som är andra klockor så är det ändå mycket klockor ute.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
IMG_0324.PNG
 

krosjo

Omega

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Vad skulle vara skumt med det? Det finns väl inget krav att sälja här på köp & sälj även om man nu skulle vara medlem? Eller menar du att du tycker att de ser oäkta ut?

Om jag nu får gissa tror jag att med Rolex i den prisklassen och så pass nya får man bättre betalt på Blocket. Men får säkert en massa märkliga byteserbjudanden och skambud, men man slipper nog å andra sidan, "alltså på Chrono24 är den 2.000 billigare i Uzbekistan-meddelanden".
 

krosjo

Omega
Vad skulle vara skumt med det? Det finns väl inget krav att sälja här på köp & sälj även om man nu skulle vara medlem? Eller menar du att du tycker att de ser oäkta ut?

Om jag nu får gissa tror jag att med Rolex i den prisklassen och så pass nya får man bättre betalt på Blocket. Men får säkert en massa märkliga byteserbjudanden och skambud, men man slipper nog å andra sidan, "alltså på Chrono24 är den 2.000 billigare i Uzbekistan-meddelanden".
Skulle känts aningen mer tryggt om annonserna legat här, ja.

Och jag vet inte. Har bara alltid haft lite dålig magkänsla när den som säljer även har namnet "GMT" "Rolex" eller vad som, kändes som eventuellt stöldgods, speciellt när grammatiken är off. Kanske bara överanalyserar iofs.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Skulle känts aningen mer tryggt om annonserna legat här, ja.

Och jag vet inte. Har bara alltid haft lite dålig magkänsla när den som säljer även har namnet "GMT" "Rolex" eller vad som, kändes som eventuellt stöldgods, speciellt när grammatiken är off. Kanske bara överanalyserar iofs.
Finns inget mer korkat ställe att annonsera stöldgods än Blocket. Polisen och Blocket har ett mycket nära samarbete. Mycket mindre stöldgods på Blocket än folk i allmänhet tror.

Däremot finns det fortfarande en del skuldsatta förortskids som lägger upp annonser på saker som de inte har och sedan ska ha "5000kr direkt för att hålla den, resten betalar du när du hämtar" som av nån märklig anledning folk fortfarande går på.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skulle känts aningen mer tryggt om annonserna legat här, ja.

Och jag vet inte. Har bara alltid haft lite dålig magkänsla när den som säljer även har namnet "GMT" "Rolex" eller vad som, kändes som eventuellt stöldgods, speciellt när grammatiken är off. Kanske bara överanalyserar iofs.

Om jag säljer något på Blocket skriver jag aldrig ut mitt namn som annonsör, har aldrig med mitt mobilnummer och första kontakten sker via mail.
Trots det så har jag aldrig någonsin sålt stöldgods :) Det är ju heller inte helt otroligt att en person som annonserar offentligt att han säljer tre stycken nya Rolex vill minimera risken att kriminella personer som fiskar på Blocket lyckas få tag på hans identitet med allt vad det innebär.
 

Dinkanspiel

Breitling
Jag tycker det är riktigt märkligt. Det där är inte inte de enda Rolex , helt nya, aldrig provad, all plast kvar. Vad kan vara legitim anledning till att man som privat person har en eller flera rolexar som är helt nya som man vill bli av med? Finns det många som köper in och säljer till folk som inte vill köa på modeller som inte finns i lager?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är riktigt märkligt. Det där är inte inte de enda Rolex , helt nya, aldrig provad, all plast kvar. Vad kan vara legitim anledning till att man som privat person har en eller flera rolexar som är helt nya som man vill bli av med? Finns det många som köper in och säljer till folk som inte vill köa på modeller som inte finns i lager?

För att man får köpa klockorna billigare än vad man säljer för? :angel:
 

krosjo

Omega
Väljer man då Blocket som annonsplats? Känns mer som att man är mer inbiten i flippandet då än att köra på Blocket. Plus stavfelen och just "Enskede, Årsta, Skarpnäck".
 
Söker på man på Rolex så kommer ju även en hel del andra klockor upp. Många som har med Rolex i annonstexten och då kommer den ju upp på ett sök efter Rolex :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Väljer man då Blocket som annonsplats? Känns mer som att man är mer inbiten i flippandet då än att köra på Blocket. Plus stavfelen och just "Enskede, Årsta, Skarpnäck".

Ok, jag får väl citera mig själv igen. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så svårt att förstå? Här finns det ju tyvärr en ganska stor risk att prissättningen blir ifrågasatt med ett gäng exempel på obskyra handlare från Chrono24 eller referenser till gråhandlare.

Om jag nu får gissa tror jag att med Rolex i den prisklassen och så pass nya får man bättre betalt på Blocket. Men får säkert en massa märkliga byteserbjudanden och skambud, men man slipper nog å andra sidan, "alltså på Chrono24 är den 2.000 billigare i Uzbekistan-meddelanden".

"Enskede, Årsta, Skarpnäck" är ingenting som annonsören har skrivit utan det är Blocket som områdesindelar beroende på vart man skriver att man bor när man skapar annonsen.

Och vart hittar du rena stavfel? Visst att det inte är vackert sammansatt text som det sjunger om , men herregud vad många värre exempel jag har sett både på Blocket och här.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Om jag säljer något på Blocket skriver jag aldrig ut mitt namn som annonsör, har aldrig med mitt mobilnummer och första kontakten sker via mail.

Samma här. Har tidigare råkat ut för otrevligheter när jag lagt ut annonser där jag lägger in info som kan knytas till mig (namn, telnr etc) så nu kör jag endast med initialer på Blocket och en anonym e-mailadress . För klockfantaster är klockor för 10k inget speciellt, typ som en bil för 10k. För vanligt folk är klockor som kostar 5k och uppåt dyra som fan och om man har en klocka för 10k är man rik, så när man lägger ut en klocka för 10k på Blocket så riktar sig massa otrevliga snybbar in på en. Har aldrig sålt någonting på Blocket för mer än 20k, men jag kan tänka mig att en person som säljer en Rolex för 50k attraherar rätt många skumma typer.

Finns en hel del pretentiöst folk här som överanalyserar Blocketannonser. Tycker du att säljaren låter skum men vill så gärna ha klockan han säljer? Ja men se till att stämma träff hos en urmakare eller något liknande. Dra inte slutsatsen att något skumt är på gång bara för att samma person säljer tre klockor. Kontakta personen först åtminstone.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tryck på "Anmäl" knappen på Jälmers annonser i så fall. Man får inte skriva på det sättet i annonserna.
 
Skulle känts aningen mer tryggt om annonserna legat här, ja.

Och jag vet inte. Har bara alltid haft lite dålig magkänsla när den som säljer även har namnet "GMT" "Rolex" eller vad som, kändes som eventuellt stöldgods, speciellt när grammatiken är off. Kanske bara överanalyserar iofs.
I dagsläget får man nog inte vara så hård när det gäller grammatiken. Skulle man nobba alla som kör med särskrivningar och skriver "dem" när det borde stå "de" så blir det inte så många kvar. ;)
 
Topp