• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex datejust 116200

Svanen

Omega
Mycket bra recension och jag inställer som alla andra. Vilken fantastisk fin klocka du har!

Älskar verkligen den blåa färgen klockan har. Är själv sugen på en 116234 med blåa jubileetavlan med romare. Lite 3D effekt på den tavlan.
rolex-datejust-gold-blue-jubilee-roman-dial-116234-oyster-watch-chest-g.jpg
 

MrJake

Friends of KS
Bra skrivet och snygga bilder! Det är en grym allround klocka med vacker tavla. Det enda jag inte gillar är dom polerade mittlänkarna ... vet ej vad det är men det vänder nog en dag.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Lägger in lite bilder i denna recension på min 116200 på 63600 med diamanttavla och roulettedatum. Ju fler bilder desto bättre, right?

Plockade ut den hos AD i födelsedagspresent till mig själv i år. Det är den klocka jag använder mest idag. Jag är extremt nöjd. Länken är en fröjd att bära. Och tavlan... Ja, den kan jag stirra på i timmar.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
när är datumvisaren svart respektive röd på 116200?

Jämna datum: svart
Ojämna datum: rött

Det är dock inte alla 116200 som har roulettedatum.

Köper du en ny från AD idag finns det till dessa tavlor:
Vit
Stål/silver "tuxedo"
Blå
Svart
Silver/svart "tuxedo"
Svart arab conc

Men har du någon önskemål om roulettedatum till en annan tavla kan du nog fråga snällt. Värsta som kan hända är att du får ett "nej"...

Jag har en diamanttavla från AD (se någon post upp) i min 116200 som inte säljs med det i butik som standardval.
 

ernst

Omega
Snygg klocka och intressant datumskiva, tycker dock de äldre föregångarna är en aning snyggare men det är ju en smaksak. Jag tycker dock att tavlan med stenarna var lite smaklös, billigt blingig liksom.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Fin läsning. Grym klocka. Har själv en 16200. Datejust är en fantastisk tidvisare. Dessutom är 36mm alldeles prefekt. Aldrig några bekymmer att bära klockan under skjortärm, jacka eller kavaj.
 
Topp