• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 1600

Kramer

Omega
Pris
36900
Returpolicy
Enligt överenskommelse.
Bilder Skickat
  1. Ja
En mycket fin Rolex Datejust 1600 med en härlig, inte helt vanlig grå sunburst tavla. Serienumret ger oss produktionsåret 1971.

Genomgick sommaren -18 en service deluxe. Bortsett från den vanliga servicen utfördes följande (av Rolex själva!): polering, byte av krona och framförallt köptes även en ny oysterlänk (78360). Kostaden för detta uppgick till ca 18 000 kr. Både Rolex servicekort och officiella papper från jobbet av Rolex följer givetvis med. Allt som nämns ovan står specat. Visarna ska även vara utbytta i samma veva men detta finns inte på papper/kvitto så det får tas för vad det är. I övrigt inga andra tillbehör.
Klockan går fint, håller tiden väl och är i mycket fint skick med alla tritium prickar kvar och på rätt plats. Är i för sin ålder såklart i kanonskick! Klockan sitter löst på min 18cm handled och i och med möjlighet för microjusteringar kvar på spännet så ska klockan enkelt klara av en 19cm handled vilket borde funka för de flesta.

Min referenstråd finner du här: https://klocksnack.se/threads/kramer.99553/
Mig och klockan finner du på Kungsholmen. Möjlighet till affär på distans finns också om så önskas och då gäller överföring innan frakt. Jag föredrar f2f.
Pris: 36 900 kr.
Byten: Seamaster 300, Railmaster, Aqua Terra, IWC Pilot (enbart Mark- eller Le Petit-serien. Ej chrono.), JLC Master Ultra thin kan vara av intresse. Något kul vintage kan funka som dellikvid. Ett långskott skadar sällan utan det kan inte bli värre än ett vänligt nej. Box & papper ett krav på nyare klockor. Gärna servicehistorik.
Vid frågor eller funderingar så är det bara att höra av dig!

Skärmavbild 2019-04-12 kl. 20.17.20.png

DJ8.jpg
DJ6.jpg
DJ5.jpg
DJ3.jpg
DJ1.jpg

Återigen ett stort tack till KS för denna annonsplats!
 
Senast ändrad:
Topp