- Pris
- 22000
- Returpolicy
- Ingen Retur vid F2F.
- Bilder Skickat
- Ja
Nu säljer jag en vintage Rolex. En raritet från 1969. Klockan håller tiden bra för sina år på nacken. Byter datum 2minuter i tolv. Okänd service historik. Sitter Rolex kanske mest erkända Caliber 1570.
Klockan har en PIE PAN urtavlan i helt rätt färgkombination enligt mig som är mycket eftertraktad.
Detta är en klocka som troligtvis inte kommer gå ner i pris de kommande åren utan bör ses som en bra investering.
Armbandet är ett swiss made certina band med Rolex spänne och aftermarket endlinks som ger en snygg kombination. Skickar även med ett aftermarket oyster armband av mycket hög kvalité.
Byte välkomnas, men skall vara kvalitetsur. Pengar upp eller ner är okej. Gärna:
Tudor, omega, breitling (ej colt), annan Rolex, Zenith.
Urverk: 1570
Bazel och krona: 14k guld
Urtavala: pie pan
Tillbehör: Rolex garantikortshållare + Rob Engström punch
Saknar andra tillbehör och cert.
Årtal: 1969
Noteringar:
Finna en del patina, även vid datumhjulet har missfärgning på nr18 vad jag sett. Plexiglaset är polerat syns på datumförstoringen, men är utan synliga repor vad jag sett.
Klockan har en PIE PAN urtavlan i helt rätt färgkombination enligt mig som är mycket eftertraktad.
Detta är en klocka som troligtvis inte kommer gå ner i pris de kommande åren utan bör ses som en bra investering.
Armbandet är ett swiss made certina band med Rolex spänne och aftermarket endlinks som ger en snygg kombination. Skickar även med ett aftermarket oyster armband av mycket hög kvalité.
Byte välkomnas, men skall vara kvalitetsur. Pengar upp eller ner är okej. Gärna:
Tudor, omega, breitling (ej colt), annan Rolex, Zenith.
Urverk: 1570
Bazel och krona: 14k guld
Urtavala: pie pan
Tillbehör: Rolex garantikortshållare + Rob Engström punch
Saknar andra tillbehör och cert.
Årtal: 1969
Noteringar:
Finna en del patina, även vid datumhjulet har missfärgning på nr18 vad jag sett. Plexiglaset är polerat syns på datumförstoringen, men är utan synliga repor vad jag sett.